Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat is de maximale tijd tussen een bericht naar een klantenservice sturen en een reactie ontvangen?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
2.2K
tinus1969
6 jaar geleden
Wat zegt bv de website van het door jou benaderde bedrijf?

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Die tijd zal naar oneindig gaan. Er zullen vast mensen een bericht hebben gestuurd naar een klantenservice, sinds het ontstaan ervan die nooit een reactie terug hebben ontvangen en dus al 20 jaar of langer zonder reactie zitten. De kans dat ze ooit nog bericht ontvangen is nihil dus dat zal waarschijnlijk tot het einde der tijden lopen.

Toegevoegd na 3 uur:
Mocht je een klacht hebben ingediend bij een bedrijf welke is aangesloten bij "de Geschillencommissie" dan kan je na 4 weken geen gehoor die commissie benaderen.

https://www.consumentenbond.nl/juridisch-advies/juridische-procedure/conflict-geschil/klacht-voorleggen-aan-de-geschillencommissie

Maar ja dat zegt nog niks over maximalen.
(Lees meer...)
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Dat herken ik. De Efteling Klanten Service E-Mail...
Antoni
6 jaar geleden
De vraagsteller zal waarschijnlijk bedoelen wat in het algemeen een redelijke maximale termijn is voor een reactie van de klantenservice. Een overheidsorgaan moet bijvoorbeeld volgens de wet binnen zes weken (30 werkdagen) reageren op een brief. Zo'n termijn is dan redelijk.
LeonardN
6 jaar geleden
Ik hoop dan ook dat de vrager mijn antwoord ziet en zijn antwoord uitbreidt. Dan kan ik mijn antwoord ook uitbreiden.
Daar is geen exacte tijd voor te geven. Het hangt van het type bedrijf en de aard van het bericht af.
Over het algemeen kun je 14 dagen de maximale responstijd noemen.

Ter vergelijking snelste responstijd
Vodafone beantwoordt vragen en opmerkingen die via Twitter worden geplaatst met een gemiddelde van tweeëndertig minuten het snelst.
ING (gemiddeld 68 minuten) en Independer (gemiddeld 81 minuten) staan op nummer twee en drie gevolgd door de NS en Rabobank.
(Lees meer...)
6 jaar geleden
Afhankelijk van je vraag/klacht. Is het een groot inhoudelijk probleem. Dan kan ‘t wel ‘n dag duren. En ook wel een week, maar dan wel met dagelijkse updates.

Maar bijvoorbeeld van: Wat is mijn eigenrisico. Dan geef ik je slechts 10 minuten. (Vanaf bellen tot einde van het gesprek)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
LeonardN
6 jaar geleden
"En ook wel een week, maar dan wel met dagelijkse updates." Er zijn zoveel klantenservices die echt niet dagelijks updates geven als de vraag weken of maanden niet opgelost worden. Ben benieuwd hoe je aan die stelling komt?
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Gewoon. Het zou erg fijn zijn. :)

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding