Ik heb via marktplaats een produkt verkocht maar mensen willen het terugbrengen terwijl hij 'm zelf opgehaald en bekeken heeft. wat is m'n recht?
Ik heb onlangs een tablet verkocht via marktplaats met een vraagprijs van 65 Euro. Die man kwam, heeft 'm bekeken en was tevreden. Ik heb 'm nog wel vertelt dat de lader misschien niet orgineel is, zat wel in dezelfde tas waar ik de tablet bewaarde, maar toch, waarschuwen is wel zo vriendelijk. Hij heeft 'm dus in de tablet gedaan, paste en laade op. Hij heeft vervolgens afgedongen naar 50 euro, misschien dom van mij om erop in tegaan, maar deed het wel.
Nu, enige uren later stuurt hij mij een mail met de vraag om nog een keertje te zoeken want de lader blijkt van een smart-phone te zijn. Ik heb nog even gezocht maar ben 'm echt kwijt en dat heb ik 'm laten weten. Nu wil hij het hele bedrag of een deel terug.
Moet ik hier op in gaan of gewoon zeggen "verkocht is verkocht, ik heb gezegd dat het misschien niet de lader is en je hebt 'm toch meegenomen."
Wat zijn mijn rechten in deze situatie?
Ik zou er niks mee doen (niks teruggeven, niks terugkrijgen) en afwachten of hij er iets mee doet.
Kleine kans dat hij een zaak gaat aanspannen.
Klaar! Is @CaribaHeine::))
Er doen trouwens verhalen de ronde dat een koper iets komt ophalen, hij betaald en komt er later op terug. Dan blijkt later dat ze met vals geld hebben betaald en de verkoper betaald hem met echt geld terug.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.