Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (3)

De garantie is net zolang als de laptop oid waar die accu bijhoort. Dat zou je dus op het aankoopbewijs terug kunnen vinden ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waarschijnlijk 6 maanden, dit is de garantie op de meeste accu's. Een laptop heeft standaard een garantie van 1 jaar (net als de meeste (elektronica) producten).

De reden dat de garantie van accu's lager is, komt doordat accu's vaak verkeerd worden gebruikt. Tegenwoordig bevatten laptops vaak Li-ion accu's. Deze kunnen, in tegenstelling tot oudere accu's, slecht tegen 100% ontladen. Li-ion accu's dienen bij ongeveer 20% resterende stroom aan het net te worden gehangen. Ze kunnen namelijk bij gehele ontlading "kapot" gaan, waardoor ze niet meer kunnen worden opgeladen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoi ! :)

Bij nieuwe laptops is de garantie op de accu "afhankelijk van de fabrikant". Dit kan variëren van bijvoorbeeld 9 maanden tot 12 maanden.

Asus geeft meestal 2 jaar garantie op de laptops, de accu valt meestal buiten de garantie periode. Mijn advies is even contact opnemen met Asus of de Winkel waar je het gekocht hebt. Mocht je problemen hebben met je Accu, en valt het buiten de garantie periode, maar niet al te dik. Wie weet willen ze dan nog wel wat extra's voor je doen! Wie niet waagt, wie niet wint.

Ik hoop dat dit je vraag beantwoord, anders hoor ik graag van je ! :)

Kijk ook even in de bron die ik je heb meegestuurd, misschien kun je daar meer informatie vinden ?

Succes !
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing