Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Op deze pagina vind je alle vragen in de categorie Garantie, Retourneren & Voorwaarden. Vragen over mode, online winkelen en winkels vind je in één van de gerelateerde subcategorieën.

Nieuwste vragen

Wie is verantwoordelijk bij schade tijdens transport reparatieservice?

Ik heb een combi-magnetron (met kapot warmte-element) opgestuurd naar bol.com ter reparatie. Zij hebben een ophaalafspraak ingepland (via PostNL) om de magnetron op te komen halen. Tijdens de transport of bij hun in 't warehouse, is de magnetron hoogstwaarschijnlijk gevallen gezien het glas kapot en gesprongen is van de voorzijde van de magnetron. Hierdoor is de magnetron onbruikbaar en word mij verteld dat zij hem niet vergoeden. Daarnaast word ik vanuit bol.com verantwoordelijk gehouden voor de transport naar hun toe. Terwijl PostNL op 't moment van ophalen in dienst stond van bol.com. Het lijkt mij dan ook dat ik hiervoor wettelijk gezien niet voor aansprakelijk te houden ben en de volledige aansprakelijkheid en daardoor schade, bij hun ligt (of bij PostNL, in welk geval bol.com het moet oplossen).

Wat zijn mijn rechten in slechte aftersales?

Ik heb wat vrij duurs gekocht, en er is tijdens de garantie periode nog wat kapot gegaan. Het bedrijf zelf is moeilijk te bereiken en die keren dat je contact met ze hebben zeggen ze dat ze binnenkort wel gaan komen, maar niet gebeurt. Wat zijn mijn rechten als consument. Het punt is dat ik ook niet wil dat er ruzie ontstaat tussen ons en hun.

Wat kun je doen wanneer een tweedehands item beschadigt blijkt te zijn en ik niet mag reclameren?

Kocht een tweedehands item via de site handelssite VNTG. Bleek helaas beschadigd. Verkoper wil het niet terug nemen noch restitutueren en zegt dat betalen voor levering acceptatie is van het item. Deel van de schade was weggewerkt en werd zichtbaar bij reiniging. Schade was niet zichtbaar in advertentie noch in opgevraagde foto's.

Wat zijn mijn rechten in deze en hoe kan ik deze doen gelden?

Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden

Ben ik verplicht een mogelijk gebruikt matras af te nemen van een winkelier?

Heb duur matras besteld van Pullman exact een week geleden. Belt de winkelier net dat hij het matras al binnen heeft. Levertijd zou echter minstens 3 weken zijn en matrassen zouden worden gemaakt op bestelling.

Ik vermoed dan ook dat dit een gebruikt matras is. Wat zijn mijn rechten? Moet ik dit verplicht afnemen of kan ik een nieuw matras eisen zoals overeengekomen en te verwachten valt voor bijna E 900,-?

Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden