Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Op deze pagina vind je alle vragen in de categorie Garantie, Retourneren & Voorwaarden. Vragen over mode, online winkelen en winkels vind je in één van de gerelateerde subcategorieën.

Nieuwste vragen

heb ik met mijn product uit de webshop uitzondering van recht op retour?

Mijn product is bijna online in de verkoop. Het betreft een wijnfles zonder vloeistof met daarin hetgeen waar het om gaat (de activiteit welke zorgt voor een mooi moment/beleving dmv de teksten die je hier leest) De fles is afgesloten met een kurk. wanneer je de kurk er daarna weer op doet zou het geen gebruikssporen hoeven achter te laten. Zorgt dit voor een uitzondering van retour net als bij het lezen van de krant. Op de site waar het wordt verkocht staat goed en duidelijk omschreven en mede een foto van waar het om gaat. Zou ik kunnen vermelden dat er geen sprake van recht op retour is na een succesvolle betaling. net als bij andere uitzonderingen van recht op retour?

Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden

Wat zijn je rechten als een webwinkel beweert dat een deel van de retour mist?

Ik heb een bestelling retour gestuurd aan een kleding webwinkel. Van de gehele bestelling heb ik één artikel gehouden en de andere artikelen teruggestuurd. De webwinkel beweert nu dat er nog één artikel mist (deze zou ik vergeten zijn te retourneren stellen zij). Ik weet echter 100% zeker dat ik dit artikel bij de retourzending heb gedaan. Het gaat om een bedrag van 25 euro. Ik wil graag mijn gelijk proberen te bewijzen, maar niet per se voor het geld, maar omdat de webwinkel mij het gevoel geeft dat ik bewust dit kledingstuk achter houd.

Wat kan ik doen om de webwinkel te overtuigen van mijn gelijk? Zijn er bepaalde rechten waar je op kunt wijzen, of is dit een verloren zaak?

Vanuit een klantvriendelijk perspectief vind ik het in ieder geval niet zo netjes om mij zo te beschuldigen...

Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden

Wat kun je ondernemen als de klantenservice niet reageert na aankoop en een defect?

Ik kocht bij ' 't Fietshokje' een bakfiets. Deze werd geleverd met een batterij die het niet doet. Ik heb de klantendienst al wekenlang aangeschreven en ook gebeld maar mijn klacht wordt niet behandeld. Nu vraag ik me af of ik naar de politie moet gaan of iets als de consumentenbond of zo? Ik heb geen ervaring met dit soort situatie.