Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Op deze pagina vind je alle vragen in de categorie Garantie, Retourneren & Voorwaarden. Vragen over mode, online winkelen en winkels vind je in één van de gerelateerde subcategorieën.

Nieuwste vragen

Mag een bedrijf binnen de garantieperiode een lager bedrag teruggeven dan het aankoopbedrag als de prijs van het product inmiddels is gedaald?

Ik heb een harde schijf gekocht bij bedrijf X voor 102 €. Nu, enkele maanden later, is de harde schijf kapot. De garantie wordt erkend door bedrijf X maar ze crediteren aan 85 € ipv. 102 €. Dit is nmlk. de huidige prijs van deze harde schijf.

Mag een bedrijf crediteren aan een bedrag dat 17 € lager ligt dan wat ik er voor betaald heb?

Ik heb wel uitdrukkelijk gevraagd mijn geld terug te krijgen ipv de harde schijf om te wisselen.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Wanneer er in de garantieperiode een onderdeel van een apparaat vervangen wordt, krijgt dat specifieke onderdeel dan opnieuw garantie?

Stel je hebt een touchscreen telefoon en na anderhalf jaar is het scherm stuk om wat voor -wel onder de garantie vallende- reden dan ook. Hij wordt netjes vervangen en er is niks aan de hand.
Echter, een jaar later gaat het scherm weer stuk, exact hetzelfde probleem.

De vraag is dus, valt dit nog onder de garantie? Omdat op het nieuwe scherm dat je gekregen hebt, je twee jaar garantie hoort te hebben?



Op andere vragen is géén duidelijk antwoord gegeven. De een zegt wel, de ander van niet, weer een ander zegt ja maar..

(Gelijkwaardige vragen zonder concreet antwoord:
http://www.goeievraag.nl/vraag/nieuw-onderdeel-vervangen-garantie-apparaat.217933

http://www.goeievraag.nl/vraag/garantie-artikel-vervangen.19138)


Op het onderdeel dat er nieuw ingezet is hoor ik namelijk x periode garantie te krijgen, toch?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing