Wat te doen tegen bedrijf dat retourneren onmogelijk maakt? Sta ik hier in mijn recht?
Ik heb onlangs heel veel kleding gekocht via verschillende websites omdat ik weer naar school ga. Nu heb ik van 2 websites kleding gekocht die geretourneerd moet worden omdat het gewoon compleet anders is dan op de foto en het staat ook niet mooi.
Nu wil ik het bij beide bedrijven retourneren alleen willen ze dat ik de retourkosten betaal. De retourkosten zijn ongeveer €100 omdat het naar China moet… beide bestellingen zijn onder de €50.
Ze hebben al aangeboden om 20% van het bedrag terug te storten maar hier ga ik niet akkoord mee. Ook verloopt het contact helemaal niet soepel en moet elke keer 4-5 dagen wachten op een bericht. Vaak is het bericht precies hetzelfde wat al verstuurd is. Alsof ik tegen een vertalingsbot praat of ze dit expres doen? Geen idee. Ik neig om akoord te gaan met 20% alleen nogmaals het antwoord krijg ik waarschijnlijk pas binnen 2 weken en dan moet ik ook nog eens wachten op het geld.
Wat moet ik hiermee doen? Het gaat toch om €100 in totaal en wil het hier niet bij laten zitten. Als niemand wat doet tegen deze oplichters blijven ze doorgaan.
Wat kan ik doen? Sta ik in mijn recht? Is dit gewoon een hele slimme truc maar geen oplichting?
Alvast bedankt