Een vraag: wanneer is een stofzuiger niet meer nieuw?
Je koopt een stofzuiger, je stofzuigt er 4 minuten mee en je denkt nee ik heb liever een andere. Kan de verkoper heel moeilijk gaan doen?
GoeieVraag is onderdeel van Startpagina. Startpagina geeft al meer dan 20 jaar een overzicht van handmatig geselecteerde links van relevante en betrouwbare Nederlandse websites.
Startpagina is dé (op)startpagina om je zoektocht op internet te beginnen.
Op zoek naar meer informatie over een specifiek onderwerp? Neem een kijkje op de themapagina's van Startpagina.
GoeieVraag is onderdeel van Startpagina. Startpagina geeft al meer dan 20 jaar een overzicht van handmatig geselecteerde links van relevante en betrouwbare Nederlandse websites.Startpagina is dé (op)startpagina om je zoektocht op internet te beginnen.Op zoek naar meer informatie over een specifiek onderwerp? Neem een kijkje op de themapagina's van Startpagina.
Op deze pagina vind je alle vragen in de categorie Garantie, Retourneren & Voorwaarden. Vragen over mode, online winkelen en winkels vind je in één van de gerelateerde subcategorieën.
Je koopt een stofzuiger, je stofzuigt er 4 minuten mee en je denkt nee ik heb liever een andere. Kan de verkoper heel moeilijk gaan doen?
Ik heb onlangs heel veel kleding gekocht via verschillende websites omdat ik weer naar school ga. Nu heb ik van 2 websites kleding gekocht die geretourneerd moet worden omdat het gewoon compleet anders is dan op de foto en het staat ook niet mooi.
Nu wil ik het bij beide bedrijven retourneren alleen willen ze dat ik de retourkosten betaal. De retourkosten zijn ongeveer €100 omdat het naar China moet… beide bestellingen zijn onder de €50.
Ze hebben al aangeboden om 20% van het bedrag terug te storten maar hier ga ik niet akkoord mee. Ook verloopt het contact helemaal niet soepel en moet elke keer 4-5 dagen wachten op een bericht. Vaak is het bericht precies hetzelfde wat al verstuurd is. Alsof ik tegen een vertalingsbot praat of ze dit expres doen? Geen idee. Ik neig om akoord te gaan met 20% alleen nogmaals het antwoord krijg ik waarschijnlijk pas binnen 2 weken en dan moet ik ook nog eens wachten op het geld.
Wat moet ik hiermee doen? Het gaat toch om €100 in totaal en wil het hier niet bij laten zitten. Als niemand wat doet tegen deze oplichters blijven ze doorgaan.
Wat kan ik doen? Sta ik in mijn recht? Is dit gewoon een hele slimme truc maar geen oplichting?
Alvast bedankt
Ik had mijn pakketje nooit ontvangen en had de webshop daarover geïnformeerd , ze vertelde dat dhl het pakkertje heeft bezorgt en dat ze verder niks kunnen doen
. Kan dit zomaar ? Er wordt me nooit meer gevraagd om voor een pakket te ondertekenen en de bezorgers dumpen de pakketten zomaar waar ze willen
Ik heb 2 weken terug een pakket ontvangen van een bedrijf wat aan mij geadresseerd was. Open gemaakt en zat een behoorlijke waarde aan spullen in. Bedrijf gebeld en aangegeven dat ik iets heb ontvangen wat ik niet besteld heb. Zij gaven aan dat ze blij waren dat ik belde en eerder contact hadden gezocht met DPD om de order te annuleren, maar dit is uiteindelijk toch mis gegaan. Wat bleek? Stagiaire had verkeerde verzendlabel geplakt.
Nu heb ik al een aantal keren contact opgenomen want ze zouden het op komen halen, maar dit is nog steeds niet gebeurd. Ik moet er zelf steeds achteraan en krijg telkens excuses met "ik was ziek" of "de chauffeur was ziek". Ze hebben mij gevraagd het zelf op de post te doen maar ik heb gezegd dat ze van hun probleem niet mijn probleem moeten maken. Het pakket is breekbaar en dan moet ik dus ook bubbeltjesplastic etc. gaan kopen maar zij zouden het in eerste instantie gewoon ophalen ook.
Wat zijn mijn rechten hierin? Het pakket staat behoorlijk in de weg hier en heb naar mijn idee genoeg geprobeerd nu. Kan ik het pakket officieel gezien gewoon houden?
Zaterdagmiddag ben ik naar een garage gegaan en heb ik €500 aanbetaald aan een auto die ik interessant vond.
Toen ik thuis was heb ik alles geregeld (verzekering etc.) en heb ik in de RDW app het kenteken nagetrokken.
Het oordeel bij de kilometerteller was "Onlogisch".
Zondag waren ze gesloten, dus maandag teruggebeld dat ik de koop wil annuleren.
Het bedrijf zegt dat ze een verzoek hebben ingediend bij de RDW om dit aan te passen omdat ze bij de APK een tikfout hebben gemaakt.
Ze zeggen ook de kilometerstanden op papier te hebben.
Na contact met het RDW komt er een tegensprekende reactie van het RDW.
Die zeggen geen aanvraag gehad te hebben en dat de kilometerstand inderdaad onlogisch is.
Mijn vraag is of ik recht heb om de aanbetaling terug te krijgen en of ik dat recht ook heb als de RDW het oordeel aanpast.