Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Mag een standaard aanbieding ineens een black friday aanbieding worden?

Ik zie dat ondermeer Ziggo en Kruitvat en vele andere grote bedrijven. Het zijn grootste reclame spammers van het land. Mogen ze hun standaard aanbiedingen nu ineens black friday aanbiedingen noemen. Mag dat zomaar en sla je de plank niet helemaal mis als bedrijf als het om geloofwaardigheid gaat

6 uur geleden
in: Winkels
152
Ikhebgeenidee
5 uur geleden
Waarom zouden ze dat niet mogen?
Black Friday is vooral een commercieel iets, waar dezelfde regels voor gelden als een normale advertentie. Consument mag niet misleid worden.
Als er in staat dat het een eenmalige aanbieding is, of "nu of nooit" wordt het twijfelachtig. Reclame en geloofwaardigheid gaat voor mij zelden goed samen.
LeonardN
5 uur geleden
Dat mag. De ACM houdt zich niet bezig met welk doel je een korting geeft, of welke naam je eraan hangt. Er zijn wel andere regels:
https://www.acm.nl/nl/publicaties/acm-legt-boetes-op-aan-webwinkels-voor-nepkortingen Dat houdt dus in dat je niet een verlaagde prijs van een product langer dan een maand als korting mag promoten. Dat is dus iets waar je veel beter naar kan kijken. "geloofwaardigheid" Bedrijven zullen er in de regel altijd zoveel mogelijk aan doen om zoveel mogelijk winst te maken als mogelijk. Als ze door dergelijke trucs in de regel minder gaan verkopen zullen ze er vanzelf mee stoppen. Maar consumenten zullen er denk ik nauwelijks van wakker liggen dat een prijsverlaging een andere reden toegedicht krijgt. Het zal ze meer interreseren dat de korting een werkelijke korting is en niet een die kunstmatig is verlaagd (door het eerst te verhogen of doordat de hogere vanafprijs nooit werkelijk is gerekend). Maw als ik een product koop dat normaliter 100 euro kost. En dat een 2 weken voor "black friday" gekort wordt naar 80 euro, en dan tijdens black friday nog steeds 80 euro kost, maar dan met het predikaat "black friday korting", dan ben ik net zo blij als ik het op bf koop als ik het die 2 weken ervoor koop. Zeker als het ergens na die periode weer naar de "reguliere" prijs van 100 euro gaat.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Ja, een standaard aanbieding kan ineens als een Black Friday aanbieding gepresenteerd worden.

Retailers maken vaak gebruik van Black Friday om bestaande aanbiedingen extra te promoten of om ze als speciale deals te labelen. Dit kan ook betekenen dat dezelfde prijzen of voorwaarden als voorheen blijven.

Belangrijk is dat klanten niet misleid worden over de korting of de waarde van de deal. Dus, als je het ziet, kan het handig zijn om te checken of je werkelijk een goede deal krijgt of dat het gewoon een marketingstrategie is.

Wie in de community heeft hier ervaring mee? Hebben jullie ooit een aanbieding gezien die als Black Friday deal werd gepresenteerd maar eigenlijk hetzelfde was als eerder?
(Lees meer...)
ronron1212
6 uur geleden
Waarom beantwoord je een vraag met aan het einde wederom een vraag @Gwen
erotisi
6 uur geleden
Discussie met Gwen is voor nu (nog) niet mogelijk.
ronron1212
4 uur geleden
@erotisi dat weet ik maar elke vraag wordt door haar beantwoord met aan het einde een vraag ons antwoord zou worden verwijderd.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding