Bestaat er regelgeving over hoever voor sluitingstijd een winkel klanten toegang mag ontzeggen?
We werden vandaag een kwartier voor de aangegeven sluitingstijd geweigerd een winkel binnen te gaan. Zelfs toen we aangaven ruim voor sluitingstijd te zijn vertrokken. We werden zeer brutaal afgesnauwd en afgewimpeld. In een klacht wil ik hen wijzen op dat (volgens mij) klanten tot sluitingstijd welkom zouden moeten zijn, maar dat zou ik graag onderbouwen met een omschrijving van ethiek of regelgeving. Is hierover ergens iets van regelgeving te vinden?
Voor de duidelijkheid: ik zou uit principe ook niet heel kort voor tijd een winkel betreden, zelf zou ik uiterlijk om sluitingstijd de winkel uit willen zijn. Maar een kwartier voor tijd geweigerd worden, en dus voor niets naar de winkel te zijn gekomen, vind ik vreemd en lijkt me onterecht. De wijze waarop we werden weggestuurd was voor mij de druppel om een klacht te sturen.
Of het klant vriendelijk is?
Aan de ander kant, personeel moet ook kas opmaak doen en afsluien en worden meestal niet voor die uitloop betaald.
De bedoeling is juist dat klanten de winkel uit gaan vlak voor of tijdens de sluitingstijd.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.