Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom hebben kassa's bij de Lidl zo weinig ruimte voor boodschappen die al gescand zijn?

Andere supermarkten hebben meestal een ruimte na de kassa waar de gescande boodschappen heen geschoven worden. Bij de Lidl hebben ze dat niet.

Is dit alleen om winkeloppervlakte te besparen, of is er een andere reden?

Picture for question
11 jaar geleden
in: Winkels
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (3)

Ik denk dat het komt omdat het een buitenlands concept is. De klant zo snel mogenlijk door de kassa helpen en naar buiten. De boodschappen gaan over de sensor en de kar weer in zodat je zo naar buiten kan rollen. Inpakken/laaien op de parkeerplaats.. Men doet er oha veel boodschappen in 1 keer.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Lijkt mij dat dit is om de doorstroom te bespoedigen. Je bent gedwongen om meteen alles weer in een tas/krat over te hevelen. Er is vaak weinig personeel (deel van het concept van de Lidl) dat zoveel mogelijk klanten in een zo'n kort mogelijke tijd moet helpen. Komt ook bij dat dit ruimtebesparend is inderdaad. Dit zie je ook terug in de manier waarop de producten aangeboden worden. Dicht op elkaar en ook zie je vaak twee soorten in één doos (bv twee soorten chips, worsten of sauspakjes) om ruimte te besparen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het concept met een band na de kassa, meestal gescheiden in twee vakken werkt alleen als er voldoende afwisseling zit in het aantal artikelen dat de klanten kopen, af en toe een hele volle wagen tussen klanten die minder nemen lukt want dan gebruiken desnoods opvolgende klanten hetzelfde inruimvak terwijl degene ervoor met de overvolle kar nog bezig is met inpakken.

De genoemde winkels zijn typisch winkels waar heel veel klanten overvolle karren hebben, die bezetten dan te lang beide inpak banden na de kassa waardoor klant 3 zijn spullen ook niet meer kwijt kan of de boel gaat door elkaar. Bij de c1000 en AH zag je dit ook gebeuren voor feestdagen toen de winkels nog niet zo lang open waren als nu, overvolle inpakbanden en de volgende kan er niet meer bij.

Door iemand min of meer te dwingen elk gescand artikel gelijk in zijn kar te leggen kan de klant gelijk weg als hij heeft betaald. Ook met een bomvolle kar
11 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing