Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Om welke reden worden niet alle boodschappen gescand bij controle bij ah?

Ik had 4 boodschappen afgerekend bij de scankassa. Ik kreeg de melding dat er een m edewerker kwam scannen. Zij vertelde dat zij nog maar 3 artikelen hoefde te cannen. Zij had de opdracht gekregen dat ze 10 artikelen moest scannen en had er dus al 7 gescand. Ik dacht altijd dat het gebeurde om te controleren of klanten alle boodschappen afrekenden maar kennelijk heeft het een andere reden. Ben benieuwd wat die reden is.
P.s.: De medewerkster liet mij op haar telefoon zien dat zij die melding had gekregen en het stond er inderdaad dat er nog maar 3 artikelen gescand hoefden te worden.

een jaar geleden
in: Winkelen
TurfGraver
een jaar geleden
Steekproef. Niet alles omwille van snelheid.
Als ze (toevallig) 1 artikel vinden die niet gescant is weten ze genoeg.
Pieterke
een jaar geleden
Oké. Bedankt voor je reactie.
SimonV
een jaar geleden
Ik snap het niet: er zijn 4 artikelen gekocht. Als de medewerkster van de 10 artikelen al 9 had gescand zou maar 1 artikel gescand worden, als ze 10 artikelen gescand had zou niets gescand worden?
Bij mij worden bij AH altijd alle boodschappen gescand.
https://ukrant.nl/magazine/boete-winkelverbod-of-strafblad-met-jatten-bij-de-zelfscan-kom-je-niet-meer-zomaar-weg/
Pieterke
een jaar geleden
@SimonV: Dat klopt. Ik vind het ook heel vreemd maar het is me al eerder gebeurd dat een medewerker alleen de boodschappen in mijn ene tasje scande en toen ik hem vertelde dat er ook nog artikelen in mijn andere tasje zaten zei hij dat hij genoeg artikelen had gescand. Dit was bij dezelfde winkel. Ik snap het ook niet vandaar mijn vraag hier.
Pieterke
een jaar geleden
@SimvonV: P.s.: De medewerkster liet mij op haar telefoon zien dat zij die melding had gekregen en het stond er inderdaad dat er nog maar 3 artikelen gescand hoefden te worden.
Daisy1605
een jaar geleden
Zijn het niet 10 artikelen verspreid over meerdere klanten?
Pieterke
een jaar geleden
@Daisy1605: Zou kunnen dat dat het idee is maar ik snap het nut er dan niet van.
tinus1969
een jaar geleden
Waar staat dat van die 10 artikelen precies? En wat staat er? Staat het ergens in de comments? Dan is het onbetrouwbaar.
Pieterke
een jaar geleden
@tinus1969: Ik zelf heb het van een medewerkster gehoord. Het stond ook op de telefoon van die medewerkster dat ze 10 producten moest scannen.
tinus1969
een jaar geleden
Ik heb de indruk dat het aantal te scannen producten afhangt van het totaal aantal producten in je karretje.
Pieterke
een jaar geleden
@tinus1969: Ik was vanmorgen weer aan de beurt bij het scannen en heb aan de medewerkster gevraagd waarom ze niet alle boodschappen scande. Ze antwoordde dat het teveel tijd kost als mensen veel artikelen in hun mandje of wagentje hebben. Ik heb altijd minder dan 10 producten in mijn mandje maar ook dan worden niet alle boodschappen gescand. Het is een AH to go waar de meeste mensen maar een paar artikelen in hun mandje hebben.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Het beste antwoord

Niet alleen of, maar ook hoeveel er wordt gecontroleerd is een steekproef. Supermarkten vinden zo’n steekproef blijkbaar betrouwbaar genoeg om diefstal te ontdekken.
(Lees meer...)
een jaar geleden
Pieterke
een jaar geleden
Bedankt voor je antwoord.
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing