Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waar kan je bindringen/bindruggen (per stuk!) kopen die je zonder inbindmachine kan vastklikken?

Ik wil een boekje maken en heb hiervoor dus iets van bindringen nodig..
Nou hoorde ik dat er bindringen (of bindruggen, weet de naam eigenlijk niet eens) zijn die je gewoon open en dicht kan klikken zonder machine..
Alleen kan ik deze dus nergens vinden, behalve op groothandels voor office supplies en dan moet je er gelijk 100 of soms zelf 250 afnemen.. Iemand een idee waar ik dit kan halen? En misschien hoe dit heet haha, aangezien ik niet zeker weet of het nou bindringen, bindruggen of iets heel anders is.

Toegevoegd na 1 minuut:
Ben overigens al langs hema, bruna en pipoos geweest, daar geen geluk.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Winkelen
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (1)

Het enige systeem dat ik ken dat werkt zonder machine - en dat in elke kantoorboekhandel te krijgen zou moeten zijn, dus vreemd dat ze het je niet hebben aanbevolen - zijn de "klemruggetjes". Je koopt ze vaak per stuk of per 10 , gewoon een soort strips waar je een aantal - niet heel veel, ik meen maximaal een stuk of 15 - A4tjes tusen kunt schuiven / klemmen. Daarbij kun je vaak sheets kopen (transparant of gekleurd plastic) om als kaftjes mee te "hechten". Voordeel is dat ze ook weer herbruikbaar zijn.

De officiële naam van deze dingen is "klemruggen". De link is natuurlijk naar een groothandel, maar ik heb ze altijd - en nog regelmatig - gewoon bij de kantoorboekhandel per stuk gekocht.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing