Waarom zijn online cursussen meestal maar beperkte tijd te bekijken?
Ik volg geregeld iets online, cursussen, webinars etc. wat toch niet altijd goedkoop is. Voor een cursus zit je al snel aan 200 euro en (veel) meer, webinars zijn vaak gratis maar dan om reclame te maken voor een betalend online aanbod dat je dan vaak zogezegd met korting kan krijgen.
Wat mij verwonderd, is dat als ik zo een online cursus koop, of na een webinar in een betalend aanbod stap, of een opname koop van een online event etc. ik dan niet gewoon levenslang toegang heb.
Als je papieren dingen koopt zoals een papieren cursus, heb je dat toch ook voor het leven? En die zijn vaak veel goedkoper dan wat men vraagt voor online.
Dus waarom hanteert men niet hetzelfde principe, je koopt iets en het is van jou?
Stel dat je een jaar toegang hebt, kan ik me moeilijk voorstellen dat mensen na dat jaar nog eens net dezelfde cursus enz. kopen, dus dan ben je je geld in feite gewoon kwijt en kan niet meer nog eens "bladeren" en dingen herhalen.
Cursussen worden soms aangepast of uitgebreid.
Dan zou men elk versie online moeten laten staan.
Als je een papieren cursus koopt, neem je ook genoegen met wat je kocht.
Er zijn verschillende manieren om iets te downloaden.
Als je een online cursus volgt weet je ook wat je koopt toch?
Ik weet wat ik koop en heb tegelijk de vraag waarom hetgeen ik koop in feite niet gekocht is maar enkel tijdelijk gebruikt kan worden.
Er zijn programma's waarme je webpagina's kunt opslaan als pdf of je scherm kunt capturen.
Je koop iets digitaal, zie het als een abonnement.
Je verwachting is anders.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.