zijn er internationale verhaalmogelijkheden als je iets besteld in China (en het loopt mis)?
Ik bestelde een trui van Claudia Strater via een webshop. Wat later ontving ik een bevestiging en een shippingoverzicht. De trui kwam dan aan bij mijn afhaalpunt, maar ... het bleek een bril te zijn van Gucci. Volgens mij ook pure namaak, licht plastieken brilletje, maar ik ben geen kenner
Ik heb al gemaild e.d. om te vragen dit recht te zetten maar krijg geen reactie. De correspondentie is nochtans altijd zeer vriendelijk, en nodigt uit om contact op te nemen mocht er iets mislopen. Tot dan op het moment waarop ik vroeg alsnog mijn trui te krijgen.
Zijn er een soort internationale verhaalmogelijkheden in die gevallen?
http://www.tkytrade.top/ . Zo heet de shop.
Heb je spijt van een aankoop bij een webwinkel in de EU, dan gelden dezelfde Europese regels voor online kopen als in Nederland. Dit geldt ook als er iets mis mocht zijn met je aankoop. Voor aankopen bij webwinkels buiten de EU heb je deze rechten niet, tenzij de webshops zich op Nederlandse of Europese consumenten richten. De webwinkels hebben vaak eigen garantievoorwaarden, maar die zijn meestal een stuk slechter. En als de webwinkels hun voorwaarden niet naleven, zal het in praktijk bijna niet lukken je recht te krijgen.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.