Als douane kosten te hoog zijn, kan ik er dan voor kiezen om mijn geld terug te krijgen?
Ongeveer een maand geleden had ik een Amazon gift card van $30 gekregen. Ik had geen idee wat ik ermee moest kopen, uiteindelijk had ik 2 dingen t.w.v. $29. Toen ik naar het betaal menu ging, stond er dat er per product nog ongeveer 7 euro per product bij kwam voor "shipping & import fees" ookal stond er dat het over $25 gratis bezorgd wordt. Nou, geweldig. Dus ik twijfelde nog of ik gewoon 1 van de 2 producten zou nemen, maar ik koos er toch maar voor om ze allebei te nemen. Dus, 14 euro lichter maar toch wel blij dat ik het gedaan heb.
Nu, ongeveer 5 dagen later, krijg ik een email van DHL dat ik €23,85 aan douane kosten moet betalen. Dit wil ik echt niet doen, maar als ik het niet doe voel ik me echt opgelicht. En ik heb al extra geld betaald omdat ik het zo graag wou. En die €23,85 is maar voor een van for producten, dus de kans is aanwezig dat ik het straks voor dat andere ook nog zou moeten betalen.
Mijn vraag is dus; is er een mogelijkheid om dit geld op de een of andere manier terug te krijgen als ik die €23,85 betaal, en als ik niet betaal, kan ik dan ook mijn geld terug krijgen dat ik er aan heb uitgegeven? Ik weet dat het niet heel veel is maar anders voel ik me gewoon opgelicht...
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.