Waar halen postzegelhandelaren die online postzegels verkopen voor frankering hun postzegels vandan?
Ik bestel al jaren online postzegels bij een bonafide bedrijf omdat ze daar goedkoper zijn. je krijgt dan postzegelcombinatie toegestuurd en moet dan 2 of 2 postzegels plakken tegen 1 "normale" postzegel.
Vandaag kreeg ik weer zo'n setje thuisgestuurd. Ik moet nu 3 euro postzegels plakken (van in totaal 70 eurocent) tegen anders 1 postzegel van 69 cent.
Hoe kan het dat deze postzegelhandelaar die zegels goedkoper kan leveren en hoe komt hij aan die zegels?
Nogmaals het gaat om een bonafide bedrijf. Ik heb dan ook nooit moeilijkheden gehad en de ontvangers van mijn post ook niet. Het zijn gewoon geldige zegels.
Toegevoegd na 31 seconden:
vandaan i.p.v. vandan
Toegevoegd na 56 minuten:
Lees i.p.v. 3 euro postzegels: 3 postzegels.
Ik zal het proberen uit te leggen.
Ik heb 3 zakjes met in elk zakje een postzegel met een andere waarde gekregen.
Ik moet uit elk zakje 1 postzegel nemen wil ik genoeg hebben voor een brief tot 20 gram.
Ik moet dus 3 postzegels in totaal opplakken om een brief tot 20 gram te kunnen versturen.
Die 3 postzegels hebben in het onderhavige geval een waarde van 70 cent. Dat zou dus 1 cent duurder zijn. Echter, ik betaal geen 70 cent per postzegel maar iets van 66 cent per postzegel dus ik ben goedkoper uit.
Ik weet het precieze bedrag dat ik betaal niet uit mijn hoofd, dat zou ik even na moeten kijken. Wat je betaalt hangt ook af van hoeveel postzegels je bestelt, hoe meer je bestelt hoe hoger de korting. De laatste tijd moet je wel verzendkosten betalen, voorheen werden ze gratis opgestuurd. Toen scheelde het dus nog meer. Maar ook al moet ik verzendkosten betalen, ik ben nu toch nog steeds goedkoper uit als ik een grotere hoeveelheid (vanaf 25 postzegels in mijn geval) bestel. Ik hoop dat ik het zo duidelijk heb uitgelegd.
Ik heb gehoord dat men al iets bedacht heeft waarbij het mogelijk is toch postzegels met korting te blijven verkopen/kopen als je alleen nog maar zegels met het cijfer 1 of 2 mag gebruiken. Je hebt nl. ook nog Wereldzegels en daar schijn je nog iets mee te kunnen doen dan. Maar hoe dat precies gaat worden dat weet ik ook nog niet.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.