Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is miniinthebox.com/lightinthebox.com legaal ?

Hallo,
Ik heb een belangrijke en redelijk dringende vraag over miniinthebox.com en lightinthebox.com.
Deze twee websites zijn van dezelfde verkoper zeg maar.
Maar ik heb al 1 keer iets besteld bij miniinthebox en daar was ik heel tevreden over. Nu heb ik daarom dus nog iets besteld en ook bij lightinthebox, maar mijn nicht vertelde me vandaag dat een vriendin van haar een boete had gekregen omdat die websites naar het schijnt illegaal zijn.. Nu heb ik natuurlijk wel schrik dat ik dat ook zal krijgen..
Heeft iemand dit ook al meegemaakt of kan iemand mij met zekerheid zeggen of deze websites nu legaal of illegaal zijn ? Alvast heel erg bedankt !!

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.5K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
ik heb een keer iets besteld hier, duurde 2 maand voordat het aangekomen was. verzendtijd duurde 1 week stond er..

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Heel waarschijnlijk zal het geen boete zijn geweest, maar belastingheffing.

Als je iets koopt in China, versturen zij het zonder daar Nederlandse belasting over te betalen. Je bent zelf verantwoordelijk om te checken of je dat verplicht bent. Bij kleine dingen die niet te veel kosten, controleert de douane niet zo scherp. Maar is het bedrag te hoog of de doos te groot, dan is de kans veel groter dat ze wel controleren. Wil je meer dingen bestellen? Het is slimmer om elk artikel dus apart te laten verzenden dan alles in één keer.

Zelf heb ik de spullen keurig, vrij snel zelfs, binnen gekregen en zonder naheffing van de douane. Maar theoretisch kan je die op elke aankoop wel krijgen.

Check het verhaal op Radar maar eens. Kan je ook lachen om alle minder slimme opmerkingen van mensen die niet snappen hoe de (belasting)wet in elkaar zit ("kan dit zomaar op het Nederlandse internet?").

Toegevoegd na 3 minuten:
En nu vergeet ik antwoord te geven op je vraag: de site is dus legaal en zo min mogelijk belasting betalen willen we allemaal.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Nee miniinthebox en lightinthebox zijn niet illegaal. Dit zijn goedkope Chinese websites die wel illegale dingen verkopen. Als jij gewoon dingen zoals kleding, gadgeys koopt is er niks aan de hand. Koop je bijvoorbeeld wapens etc dan kun je een boete verwachten.

--
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding