Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Webshop heeft niet uitgeleverd binnen hoeveel tijd moeten ze mij mijn geld terug geven?

Ik heb bij Bonprix wat besteld, doe ik nooit meer.
De eerste 5 bestellingen geen problemen ondervonden maar nu...
Lang verhaal, en dat ga ik dus ook niet helemaal neer schrijven.

Wat is er gebeurd in het kort.
Ik heb voor €115 besteld en betaald met Visa.
De bestelling werd geblokkeerd en niet uitgeleverd. Ik heb Bonprix toen 3 keer gemaild meerdere keren gebeld etc etc. Steeds onvriendelijke mensen gesproken en onvriendelijke mails ontvangen, ik ben zelf netjes gebleven.

Na twee weken heb ik gezegd, laat maar ik wens de items niet meer te ontvangen. Toen kreeg ik bericht "vanwege een bug in ons systeem.... de items worden morgen geleverd."

Het pakket is toen idd bezorgd alleen ik heb het geweigerd. (er moest voor getekend worden) Dus alles is weer retour afzender gegaan. Als ik online bij Bonprix kijk zie ik ook dat alles weer als retour vermeld staat.

Alleen mijn geld niet ontvangen. Ik heb ze bericht gestuurd dat ik mijn geld terug wil. Maar binnen hoe veel tijd is dat redelijk? De retouren staan op datum van 06-06-2014. Want als ze niet terug betalen, laat ik het door Visa terug halen.

Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Koopt u een product op afstand? Bijvoorbeeld via internet, telefoon, fax of via een bestelbon uit een catalogus? Dan hebt u bijna altijd recht op een bedenktijd.

Hoe lang is de bedenktijd?

Bij een koop of afstand is de bedenktijd veertien dagen.
Wanneer gaan de veertien dagen in?

- Koopt u een product? Dan gaan de veertien dagen bedenktijd in op de dag nadat u het product hebt gekregen. Maar let op: Hebt u in één bestelling meerdere producten besteld? Bijvoorbeeld een jurk en een broek? En worden deze niet tegelijk bezorgd? Dan beginnen de veertien dagen pas als u het laatste product hebt gekregen.

Kortom: je krijgt je kunt je geld terug eisen !

Toegevoegd na 1 minuut:
Uhhh... typfout...
Of je het werkelijk krijgt is natuurlijk altijd afwachten. Niet iedereen respecteert de wet, helaas.

Maar het recht erop heb je wél !!!

Toegevoegd na 11 minuten:
http://www.iusmentis.com/zakendoen/wetkoopopafstand/
"Uitvoeren binnen 30 dagen

Tenzij de consument en de leverancier vooraf anders afspreken, moet de bestelling binnen dertig dagen na plaatsing worden uitgevoerd. Als het bestelde goed of de bestelde dienst niet leverbaar is, moet de leverancier de consument daarvan op de hoogte stellen en eventuele betalingen binnen dertig dagen terugstorten."

Niet exact wat je vraagt, maar deze tekst lijkt een maximale terugbetaaltermijn te suggereren van 30 dagen !
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing