Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Als je bij een webshop een bepaald artikel zoekt en dat artikel is er niet dan krijg je vaak een heel ander artikel te zien. Waarom?

Waarom komt er dan niet te staan dat het artikel niets voorradig is of dat het artikel niet in het assortiment zit?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
871
Amadea
10 jaar geleden
Omdat ze zo hopen jou te verleiden tot de aankoop van een artikel dat wél op voorraad is. Het zou mij niet verbazen als het vooral winkeldochters zijn die je te zien krijgt.
Antoni
10 jaar geleden
MevrouwvandenBerg, het kan zo maar gebeuren dat je van het andere artikel nog gelukkiger wordt dan je van het eerder gewenste artikel zou zijn geweest! Maar het zou wel netjes zijn van de webwinkel om eerst aan te geven dat het gevraagde artikel niet (meer) voorradig is of niet in het assortiment zit, en pas daarna een ander artikel aan te bieden.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Waarom plaatsen ze dan geen lekkere doos bonbons als ze mij nog gelukkiger willen maken? Of een lekkere reep chocolade?

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Dit artikel is gelinkt aan andere artikelen, zodat als het een er niet is, er een ander artikel verschijnt. Dit doen ze om je te verleiden toch, weliswaar een andere, een aankoop te doen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
"Dit artikel is gelinkt aan andere artikelen", klopt.
Als een plaatje wordt verwijderd komt er automatisch een ander plaatje op die plaats.
Als ze moeten aangeven dat een artikel er niet meer is moet je heel wat toeren uithalen met je website. Bovendien wordt daar nooit aan gedacht door webontwikkelaar en opdrachtgever.
Plus.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bedankt voor je reactie. Ik ging er wel vanuit dat men mij wilde verleiden tot aankoop van dit artikel maar ik krijg soms nogal vreemde artikelen te zien. Wellicht zijn dat de zgn. winkeldochters zoals in een andere reactie wordt gezegd.
Ik vind het toch wel klantonvriendelijk om niet te vermelden dat een artikel niet verkrijgbaar is.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bedankt voor je antwoord.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding