Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe werkt het verdienmodel van de site Koopjesplaza.com?

Ik was via Marktplaats op zoek naar een keukenmachine en kwam op koopjesplaza uit. Dat is een veilingsite, maar de prijzen zijn erg laag en de biedingen lopen steeds binnen enkele seconden af.

De gewonnen biedingen zijn allemaal rond dezelfde prijs, zo'n 10%, dus rond de 80 euro voor een machine van 800 euro. Ik vraag me af of er een specifiek verdienmodel achter zit of dat het om oplichting gaat. Ze geven zelf aan dat het om Voor mij geldt "te mooi om waar te zijn".

Vandaar mijn vraag: Hoe werkt de website koopjesplaza?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (1)

Om mee te mogen bieden, moet je jezelf registreren en 'bids' kopen. Elke bieding die je doet kost gemiddeld zo'n 65 ct, dus hoe meer je biedt, hoe meer geld je kwijt bent.
En voor elk bod dat je doet zonder eindresultaat, gaat er wel geld af van je 'bids'.

Voor elke cent die een product in prijs stijgt, verdient Koopjesplaza dus 65 cent. En telkens als er een nieuw bod is uitgebracht, blijft de veiling weer 20 seconden open staan. Voor elk product dat er verkocht wordt, betalen dus alle bieders mee, ook al zie je dat niet in de eindprijs.

Reken maar dat er flink op verdiend wordt. Het is kantje-randje of dit eigenlijk wel mag en niet als oplichting beschouwd moet worden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing