Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Welke webhost providers gebruiken marktplaats, speurders en autotrader.nl ??

Ik zoek een host vergelijkbaar als deze sites. Kon die van hun niet vinden. Iemand een idee ??

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Als je dit echt wilt weten, dan zul je een traceroute moeten doen. Ik heb het ook gedaan, maar ben niet veel verder gekomen helaas. In het verleden heeft Marktplaats de hosting ondergebracht bij Level3. Ik weet echter ook dat veel bedrijven, zoals bijvoorbeeld Hyves, de hosting hebben ondergebracht bij LeaseWeb.

Voordat je in alle enthousiasme naar Level3 of een LeaseWeb gaat bellen... Verwacht niet dat je daar ook meteen snelle hosting hebt.

Snelle hosting hangt namelijk van heel veel factoren af. Een website als marktplaats maakt ongetwijfeld gebruik van een cluster aan webservers en database-servers, zodat ze de 'load' kunnen verdelen. Ook loadbalancers en firewalls worden aan het platform toegevoegd, en het totaal aan servers kan dus met gemak boven de 50-100 uitkomen. Facebook gebruikt zelfs een eigen optimalisatietool om PHP te optimaliseren zodat het sneller wordt. Tools als Varnish, APC, eAccelerator doen bijv. hetzelfde.

Vaak is dat in een privaat netwerk. M.a.w. in een omgeving die niet voor een gewone gebruiker zoals jij en ik beschikbaar zal zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Via WHOIS kan je dit opzoeken.

Toegevoegd na 1 minuut:
Maar waarom wil je dit? Een "normale" host kan ook het meeste wat deze hosts doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deze grote sites gebruiken vaak een eigen website (1 of meerdere), welke ze dan zelf in eigen beheer hebben.
Dit omdat er heel veel dataverkeer naar deze websites gaat, hierdoor is het voordeliger om zelf te beheren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik weet dat bijvoorbeeld Tweakers.net (nogal een best bekende website) gebruik maakt van TrueHost.

http://www.true.nl/

Deze host verzorgt o.a hosting van nog meer grote andere websites.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Veel grote websites hebben hun eigen server. Maar een goede hoster die door veel websites wordt gebruikt is leaseweb.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing