Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Welke shampoo werkt nou écht goed als je snel vet haar krijgt??

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Mode
7.2K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (11)

Mijn broertje krijgt ook snel vet haar en hij gebruikt een L'Oreal shampoo, dat speciaal is voor vet haar.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik gebruik Guhl luchtig en fris (groen flesje). Werkt goed, bij mij.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik gebruik verschillende shampoo's door elkaar. Nooit twee keer na elkaar de zelfde shampoo. Is het enige dat werkt voor mij (behalve dan zwanger zijn :P )
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
herbal escens!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geloof me of niet, maar alle shampoo's zijn in de basis hetzelfde. Kijk even naar mijn bron.
Er kan meer of minder conditioner inzitten, andere geur en kleurstoffen en verder meer of minder water.
Shampoo's zijn nagenoeg hetzelfde als vloeibaar afwasmiddel en badschuim. Kijk maar bij de samenstelling : Op al die produkten staat, dat er natriumlaurylethersulfaat in zit ( of de engelse benaming, sodiumlaurylethersulfaat).

Als je je haar echt wilt ontvetten, kun je heel veilig afwasmiddel nemen. Daar zitten geen conditioners in. Conditioners zijn vetten, die een flinterdun laagje op je haar achterlaten en je haar een positieve lading geven, waardoor de haren elkaar gaan afstoten en je een lekkere gevulde bos haar krijgt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kunt het beste een milde shampoo gebruiken. Eentje voor elke dag bijvoorbeeld. Deze ontvet je haar niet TE VEEL, want als je het teveel ontvet zal het aan de uiteinden droog lijken, maar vlak bij je hoofdhuid wordt het al snel weer vet.

Je hoeft je haar niet elke dag te wassen ... sterker nog, het is beter als je het niet vaker wast dan nodig is, want als je het wast masseer je je hoofdhuid en hierdoor veroorzaak je meer vetproductie waardoor je haar weer snel vet wordt. En als je dan ook nog es regelmatig met je handen door je haar gaat verspreid je het vet door de hele lengte van je haar.

Dus ... zo weinig mogelijk wassen ... als je wast, dan met een milde (of dagelijkse) shampoo en niet steeds met je handen door je haar gaan! :)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Pak een glas met water en pers dan wat citroen erin en verdeel het dan op je hoofd,als je het dan hebt verdeeld dan wacht je vijf minuten en dan was je het.

Veel suc6 en hoop dat het werkt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Niet te vaak wassen....

ik waste ooit mijn haar 2x op een dag... ik werd helemaal GEK van dat vette haar...
Ik ben toen mijn haar om de dag gaan (proberen te) wassen... je moet dan wel even doorzetten... want voor je gevoel heb je dan MEGA vies haar... maar... na een weekje merk je dat je haar de dag dat je het niet wast ook niet echt vet is... je haar (hoofdhuid) went er als het ware aan...

Door vaak je haar te wassen stimuleer je de aanmaak van talg (dat maakt dat je haar vet aanvoelt)

Bij mij heeft het goed gewerkt (en nog merk is dat als ik het weer te vaak was...bv als je in de zomer in de zee hebt gezwommen... ja dan moet je het wel wassen... dan voelt het weer sneller vet aan...)

Succes!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Welke shampoo maakt niet veel uit. Beperk het aantal keren wassen, en nog belangrijker, masseer je hoofdhuid minimaal tijdens het wassen. Dat is juist het gene wat de kliertjes aanzet om nog meer vetheid te produceren.

Succes
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik gebruik altijd Andrelon 'iedere dag'.
Ik heb heel erg last van vet haar, maar wat ook helpt is 2x wassen in 1 douche, of veel verschillende gebruiken.
Suc6!!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik had lange tijd ook last van snel vet wordend haar. Ik was mijn haar nu elke dag met babyshampoo. Werkt bij mij heel goed, maar het is geen garantie natuurlijk...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding