Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kan je het beste klitten in haar voorkomen of uitkammen?

Mijn dochter heeft lang haar, maar na het douchen zitten er vaak veel klitten in. Het uitkammen vind ze niet erg leuk.

Wat kan je hier het beste aan doen? Speciale shampoo? Speciale kamtechnieken? Iets anders?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Mode
7.2K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Inderdaad een groot probleem, zeker bij dun haar.

Altijd na het wassen cremespoeling met speciale antiklit werking gebruiken. Waarschijnlijk vind ze het niet leuk om twee keer haren te wassen (tenminste dat hadden mijn dochters altijd) maar het helpt wel.
Ik heb op dit moment cremespoeling van de Liddle. Lekker goedkoop en het haar wordt er heel zacht en makkelijk te kammen van.
Oh ja, en niet heel wild met de handdoek gaan afdrogen. Dat levert ook weer veel klitten op. Wij doen altijd een handdoek over het hoofd (we hebben verschillende knooptechnieken, maar er zijn ook speciale handoekjes voor die je makkelijk om het hoofd kunt binden) en laten het eerst zo even drogen. Dan na een kwartiertje, half uurtje kammen. Geen probleem, geen tranen!!!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (10)

Conditioner (Anti-klit) na het wassen.

Mijn zusje gebruikte het vroeger altijd. Ik heb haar altijd uitgelachen omdat ik toch niet met 2 flessen onder de douche ga staan om mijn haar te doen.
Vorig jaar op vakantie geweest met een goede vriendin, die er ook bij zwoor.

Toch mijn eigenwijsheid maar eens opzij gezet en tot mijn verbazing werkt het echt hartstikke goed.
Na het douchen en afdrogen kom ik tegenwoordig met gemak met de borstel door mijn haar, zonder er tig uit te moeten trekken (en ik heb echt lang haar, tot ongeveer halverwege mijn rug).
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Wij gebruiken anti-klit shampoo uit die bekende gele flessen. En iedere dag met een borstel het haar kammen, want voorkomen is beter dan genezen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Zeker cremespoeling gebruiken, bij Dirkx hebben ze ook een goede van het eigen merk, en ruikt lekker.
Verder zou ik ze laten slapen met een of twee vlechten,
dit voorkomt ook klitten in het haar.
Een zijden hoofdkussen is ook prima voor het haar,
misschien heb je nog ergens een zijden shawl, die zou je om het hoofdkussen kunnen vastmaken.

succes!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik heb ook lang haar en ik gebruik, naast conditioner, een speciale creme die je na het wassen in het haar doet en erin laat. Niet uitspoelen dus. Het haar wordt er lekker zacht en makkelijk doorkambaar van. Je kunt het al voor een paar euro krijgen, bijv. huismerk van Etos en Kruidvat.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Conditioner of speciale haarcreme gebruiken.
Niet met de handoek wrijven bij het afdrogen.
En onderaan beginnen met kammen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
mocht je na al deze tips nog problemen hebben met borstelen, kun je ook nog je haar van onder naar boven borstelen. Je begint dan telkens met een stukje haar waar je van halverwege naar onder borstelt, als dat klitloos is borstel je van steeds iets hoger tot je de hele lengte van het haar hebt gehad en de klitten eruit zijn. Op deze manier trekken niet alle klitten in elkaar in 1 grote knoop. Bij grote klitten zou je ook kunnen overwegen om je haar te kammen als het nat is, met cremespoeling er in. Dat werkt beter dan droog maar is wel minder goed voor je haar. Bij serieuze klitproblemen kan een laatste redmiddel wasverzachter zijn, klinkt raar, maar werkt heel goed ontklittend, alleen is het vast niet zo goed voor je haar. Dus alleen bij hele grote onontwarbare klitten
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Andrelon Cremespoeling helpt altijd tegen klitten en zorgt dat het haar zacht wordt, vind ik
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Anti klit shampoo + cremespoeling en daarna misschien nog een anti klit spray, dan moet het haast wel doorkambaar worden lijkt me ? Ook is trouwens eerst borstelen met een borstel met varkensharen ook beter. Daarna kom je er beter door met de normale borstel.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
anti-klit inderdaad, maar dan al onder de douche doorkammen/borstelen. voorzichtig afdrogen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Lang haar wassen als volgt: Voorover gebogen staan en het haar laten hangen. (Dus omgekeerd vergeleken met de spoelbak bij de kapper.) Vanuit de nek spoelen terwijl het haar naar beneden hangt. Alleen de hoofdhuid zuinig met schampoo wassen. Het haar rustig met de vingertoppen wassen en masseren op de hoofdhuid. Op een manier dat het niet in de war komt. Bij het spoelen komt er in het onderste deel genoeg water doorheen.
Droog maken alleen door er een handdoek omheen te slaan. Die dan even laten zitten tot het droog genoeg is.
Als er dan toch nog klitten zijn dan is het wel goed om een conditioner te gebruiken.

Toegevoegd op 10-05-2009 15:26:44
Ja, je moet er wat voor over hebben.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding