Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe krijg je dichtgelakte nagellakpotjes weer open?

De dop zit vast.

14 jaar geleden
in: Mode
5.1K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zijn het glazen potjes? Dan schijnt een hamer uitkomst te bieden.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Zet hem OP de kop in een zo klein mogelijk afsluitbaar potje met aceton op de bodem.
De aceton lost de nagellak op in de schroefdraad.
Geef het de tijd en haal het potje nagellak dan uit het grotere potje en zet het weer rechtop.
Veeg SNEL de overmaat aceton af en draai de dop snel los
Dit lijkt omslachtig, maar je potje nagellak gaat niet stuk, je gebruikt geen tang en je kunt dus ook geen snijwonden van het glas oplopen, wat met een tang zeer zeker wel kan.
Bijkomend voordeel is dat je met de aceton uit het grotere potje de nagellak weer kunt verdunnen tot de juiste consistentie EN de schroefdraad van het flesje schoon kunt vegen, zodat het niet weer gebeurt.
Lijkt omslachtig, maar dit is de veiligste methode met een hoge succeskans.
Dit werk ook met dichte flesjes industrie-secondenlijm, die je normaal weg zou moeten gooien.
Pas op bij open vuur, aceton is ongelooflijk brandbaar.
Het is niet erg giftig, maar dit in een schuur doen is wel handig.
Doe het niet buiten, aceton verdampt door het zuchtje wind dan te snel.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

met een mesje of tang. maar ik doe het altijd met me tanden: slecht voor ej tanden, maargoed..

Toegevoegd na 25 seconden:
ej=je
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
even het potje in warm water leggen ,
paar minuutjes dan heb je hem zo los.
(Lees meer...)
14 jaar geleden
Zou d'r zelf niet al te lang over nadenken en een tang pakken, een beetje gedoseerd geweld dus ;-)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik krijg de meeste potjes wel open met een notenkraker.

Toegevoegd na 9 minuten:
Voor de duidelijkheid:
Ik draai de dop er met de notenkraker af,
het is niet zo dat ik het potje in tweeën breek.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het gedeeltje waar de dop met het potje zit vastgedraaid, even onder de warme/hete kraan houden. Of als je rechtshandig bent, het potje openen met je linkerhand, als je linkshandig bent, dan het potje openen met je rechterhand. Of gebruik een paar tissues, velletjes toiletpapier of een velletje keukenpapier om meer grip te hebben op de dop bij het opendraaien van je nagellakpotje (al dan niet in combinatie met bovenstaande mogelijkheid (punt 2).
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De dop even dompelen in remover en dan lukt het meestal wel.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Met het gebruik van aceton of nagellakremover kan je het flesje en/of de dop beschadigen. Dat zou jammer zijn!

Misschien mis je grip op het flesje. Ken je postbode elastieken? Daarmee bedoel ik die wat grotere en bredere elastieken. Als je deze strak om de dop wikkelt, heb je meer grip. Je zou nog een tangetje kunnen gebruiken, zonder de dop te beschadigen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding