Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe komt het dat ik veel jeuk krijg als ik de hele dag een panty draag?

Ik draag dagelijks op mijn werk een panty. Dat is min of meer de dresscode maar ik merk dat na een paar uur ik veel jeuk krijg. Vooral in de knieholtes.
Wat kan daar de reden voor zijn en wat kan ik eraan doen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Mode
4.9K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Omdat, zeker met die weer, panty's enorm gaan broeien. Het vocht kan niet echt weg, en dat gaat smetten en jeuken. Als je echt perse een panty moet dragen, smeer dan ;s morgens goed wat talkpoeder in je knieholtes (en liezen, als je daar ook last van hebt), en eventueel op je werk nog een keer. Goed inwrijven dat je niet gaat stuiven natuurlijk. Werkt uitstekend tegen alle plekjes die in warm weer broeierig worden maar niet voldoende met de lucht in contact komen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Come on baby, let's talk! +
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik wist dat ik op mijn werk pantys moet dragen maar ik had niet verwacht dat het zou kan irriteren.
Maar het heeft ook wel voordelen dat je benen er mooier door uitkomen

Andere antwoorden (4)

omdat door een panty kan je huid niet ademen probeer is creme op je benen te smeren en dan de panty aan te doen suc6
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat voor mij enorm scheelt: de panty als laatste aandoen nét voordat ik de deur uitga.

Zoals de meeste mensen kleed ik me namelijk direct na het douchen aan, en dan kan de huid nog iets vochtig zijn. Dat is met de meeste kleren niet zo erg, maar bij panty's sluit je dat vocht op, met als resultaat dat het sneller gaat broeien.

Als ik eerst nog wat rondloop in huis terwijl ik mijn dingetjes doe die ik doe voordat ik de deur uitga (dieren voeden e.d.) en de panty pas daarna aandoe, is de huid echt goed droog en heb ik er minder snel last van.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
O wat ben ik blij dat ik niet hoef!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Haha, ik gelukkig ook niet meer. Maar vorige zomer was ik nog accountbeheerder, met klanten in de buurt van Maastricht. Als je je dag begint met twee à drie uur reizen met OV, én je moet je zakelijk kleden, dan leer je vanzelf trucjes om het zo aangenaam mogelijk te houden. Andere trucjes:
- Ballerina's dragen tijdens de reis, pas omwisselen voor pumps als ik er bijna was. - In eerste instantie mijn bloesje los aan over mijn rokje en het colbertje sowieso los meenemen, pas in de buurt het bloesje netjes instoppen en het colbertje aanschieten. - Zeker als het erg warm was: die panty onderweg naar huis gewoon uit doen en in mijn tas stoppen. Het is nogal onzin om drie uur met een broeierige panty aan te zitten als er op de bestemming niemand is voor wie je je representatief moet kleden.
Misschien zijn kousen ook een oplossing.
Scheelt toch weer iets :)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik heb daar al aangedacht maar heb ze nog nooit geprobeerd. Ook ben ik bang dat je meer kan zien onder mijn rokje.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Rokje wel iets langer dan deze op de foto :) Probeer ze anders eerst eens thuis een dagje uit, het ligt ook wel aan de maat van je benen of ze goed blijven zitten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja ik begrijp dat de foto is bedoeld om de kousen te laten zien. Ik zal ze eens proberen thuis en dan later eens op het werk.
Jij hebt ervaring ermee??
Zorg dat je huid niet te droog is. Gebruik eerst een bodylotion.
Sommige panty's irriteren. Bij mij zijn dat de mousse panty's. Een gladde panty irriteert niet.
Soms helpt het ook om een maatje groter te doen, dat het wat minder strak gespannen om je heen zit.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dank je voor je info. Ik zal wat gladdere pantys proberen. Ik draag nu meestal de mousse variant.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding