Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

waarom wassen vrouwen veel vaker hun handen dan mannen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Mode
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (8)

Is dat zo? Misschien omdat ze gemiddeld genomen meer met het eten en de kinderen bezig zijn dan de mannen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volgens een artikel in De Telegraaf (dus in hoeverre het overeenkomt met de werkelijkheid is nog maar de vraag) is het inderdaad zo dat vrouwen hygiënischer zijn dan mannen. Dit omdat uit een onderzoek van de London School of Hygiene blijkt dat 64 procent van de vrouwen na een toiletbezoekje de handen uit zichzelf wast, tegen slechts 32 procent van de mannen.

Toegevoegd na 16 minuten:
Niet alleen praten dames makkelijker over lichaamsverzorging en hygiënezaken, ze verzorgen zich (over het algemeen) ook beter. Daar zal het mee te maken hebben.
Amadea
14 jaar geleden
Misschien omdat ze meer thuis zijn in een klassieke situatie. Of omdat ze meer huiselijke klusjes doen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ze zijn gewoon meer op hygiene gesteld
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat we vooral beseffen dat mooie handen belangrijk zijn, daarom manicuren we onze nagels, lakken ze soms (of altijd) dragen mooie ringen. Onze handen zijn ons visitekaartje en we zijn gewend ze te verzorgen. Wij zijn ook gevoeliger voor vuil aan onze handen, dit voelt niet prettig. Mannen zijn vaak gewend aan auto`s te sleutelen, gereedschap aan te pakken, te klussen en wassen hun handen pas als ze klaar zijn. Wij zijn gewend tussendoor te wassen, misschien omdat we dat met koken gewend zijn, omdat we met eten bezig zijn en voorgelicht zijn over kruisbesmetting.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wij doen meer, dus moet je vaker handen wassen. Ik zelf was mijn handen in dit warme weer véél vaker om een fris gevoel te hebben i.p.v. zweethanden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De bron die werd aangehaald ging puur over het handen wassen na het naar het toilet gaan. Volgens mijn vriend hoef je je handen als man niet te wassen als je alleen geplast hebt, net als je geen wc papier gebruikt. Even afschudden is voldoende..

En ik vermoed dat daar dan ook het verschil vandaan komt, de gedachte dat het in de meeste gevallen helemaal niet hoeft om je handen te wassen als man zijnde (alleen na een grote boodschap). Terwijl je als vrouw altijd met wc papier aan de haal moet.

En er zit ook wel wat in natuurlijk, als je van grote afstand in de toilet pot kunt mikken wordt je ook minder vies. Toiletpapier kan wel schoon lijken, maar zeker tot 7 lagen dik komen er bacterien doorheen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mannen zijn over het algemeen wat slordiger (niet verkeerd bedoeld).
mn vader wast z'n handen ook niet als hij van zn werk komt, of als hij aan de auto heeft gesleuteld.
vrouwen zijn toch iets bewuster.
die willen graag dat alles schoon is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing