Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Puntje naaldhak snel stuk, hoe voorkom ik dat?

Vaak als ik naaldhakken draag is de onderkant gelijk beschadigd.

Ongeacht of het goedkope of dure zijn.
De hak zelf is geen probleem, maar juist de onderkant. De kunststof slijt gelijk.

Ik heb maar problemen met oneffen grond zoals kasseien. Is dit normaal of loop ik te fors of verkeerd.

Verder geen problemen met een iets ruimere hak.

2 dagen geleden
in: Mode
tinus1969
2 dagen geleden
Naaldhakken lijken me totaal ongeschikt voor oneffen ondergrond. Op kasseien etc zou ik stevige sneakers ofzo dragen.
AnnBoo8146
2 dagen geleden
Ik loop zelf nooit op (naald)hakken (het is mij nooit gelukt om erop te leren lopen). Daarom weet ik niet of ze nog bestaan. Maar in mijn jonge jaren kon een schoenmaker beschermhoesjes van doorzichtig plastic aanbrengen om de naaldhakken. Bij Bol en Amazon zie ik wel hoesjes met een platte onderkant, die de hak wat breder maakt. Maar dat zijn niet de hoesjes die ik bedoel.
Abcde
2 dagen geleden
Ik ken ze ook, de beschermhoesjes. Ik liet ze altijd direct als ik nieuwe pumps had gekocht, erop zetten. Ze bestaan nog steeds, zelfs in het zwart.
https://www.schoenmakerijpeters.nl/hoesjes.html
elisaatje
2 dagen geleden
Ja zal ik eens voor kijken voor beschermhoesjes.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (2)

Het kan echt vervelend zijn als de punt van je naaldhak snel stuk gaat. Dit gebeurt vaak door het lopen op oneffen oppervlakken of als je te veel druk uitoefent tijdens het lopen.

Een paar tips om dit te voorkomen: zorg ervoor dat je op een stevige ondergrond loopt en vermijd het slepen van de hakschoenen. Regelmatig onderhoud, zoals het laten controleren van de hakken door een schoenmaker, kan ook helpen om ze langer mee te laten gaan.

Hebben jullie tips of ervaringen over hoe je je naaldhakken in topvorm houdt? Welke trucjes werken voor jullie het beste?
(Lees meer...)
2 dagen geleden
Dat kun je oplossen door een hardmetalen plaatje eronder te lijmen.
Gratis te verkrijgen bij een metaalbewerkingsbedrijf (bot gereedschap)
(Lees meer...)
2 dagen geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Bekijk alle vragen in deze categorieën: