Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kan je het beste souvenir-t-shirts bewaren?

Zodat ze 'als nieuw' blijven. Ik heb een hele verzameling.

Picture for question
Antoni
3 maanden geleden
in: Mode
786
Inekez1
3 maanden geleden
Wat is het doel van je verzameling? Hoe lang wil je ze bewaren? Hoeveel ruimte heb je daarvoor? Wil je ze ook af en toe kunnen bekijken of dragen?
Antoni
3 maanden geleden
@Inekez1, is jouw antwoord afhankelijk van mijn reacties? Dan ben ik eigenlijk benieuwd naar alle mogelijke antwoorden! Het liefste zou ik dus geen antwoorden geven op jouw vragen, maar dat doe ik toch maar: Ik wil ze zo lang mogelijk bewaren ter herinnering (wat men doet met souvenirs!), heb in principe alle ruimte, en hoef ze niet te bekijken of te dragen.
anneliez
3 maanden geleden
Ik zou ze lekker dragen, en iedere keer dat je ze aan hebt genieten van de herinnering. Wat heb je aan herinneringen die je nooit meer bekijkt. Je erfgenamen gooien ze weg, want onbekend tegen die tijd, en geld leveren ze ook niet op want te veel van verkocht
jc54
3 maanden geleden
Je kunt ze inlijsten als een schilderij.
Inekez1
3 maanden geleden
Als ruimtegebrek niet aan de orde is, zou ik ze per stuk losjes opvouwen, per 5 ongeveer in een afsluitbare kunststof bak leggen en die bakken dan stapelen. Als je teveel shirts op elkaar stapelt, worden de onderste platgedrukt en zullen vouwen en barsten in de prints krijgen. Shirt kun je ook oprollen in plaats van vouwen. Dan kunnen er meer in een bak omdat je er meerdere naast elkaar kunt leggen. Bewaar de dozen of bakken droog, koel en donker.
Inekez1
3 maanden geleden
@anneliez, als je ze lang genoeg bewaart leveren ze misschien wel geld op. Want alle andere mensen hebben ze dan al lang weggegooid.
anneliez
3 maanden geleden
Inekez. als je wilt dat je kleinkinderen er op verdienen, heel misschien, maar alle kans dat de kinderen al roepen als ze de erfenis moeten delen/opruimen: gooi die troep maar weg ;)

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Ik zou ze vacuüm verpakken in daarvoor bestemde plasticzakken en vervolgens op donkere plek opbergen.
(Lees meer...)
AlphaLimaSierra
3 maanden geleden
Antoni
3 maanden geleden
Dank voor je antwoord! Waar zijn dat soort plastic zakken verkrijgbaar? Ik heb ze nooit ergens aangeboden gezien!
Inekez1
3 maanden geleden
Na een aantal maanden vaccuum zijn ze daarna niet meer als nieuw. Er komen plooien en rimpels in de stof die je er dan niet meer uit krijgt, behalve met stoom strijken. Maar daar kan zo'n print dan weer niet tegen. Sowieso nooit de print vouwen en dan vacuum verpakken! En niet met de print tegen het plastic van de zak leggen.
AlphaLimaSierra
2 maanden geleden
Bij de action verkopen ze dit soort zaken. 5,95 voor 10 stuks in verschillende maten.
Misschien wel de grootste vijand van bedrukte T-shirts is UV-straling van de zon. Langdurige blootstelling aan direct zonlicht kan vervaging en vervorming in de print veroorzaken, dus probeer je T-stukken weg te houden van overdreven zonnige plekken.
Bewaar je bedrukte T-shirts plat, want als je ze ophangt, kan de stof uitrekken en de prints vervormen. Zorg ervoor dat het gebied waar u uw T-stukken opslaat schoon, droog en goed geventileerd is —, dit zal de opbouw van schimmels of meeldauw helpen voorkomen. Bovendien helpt het langer bewaren van uw T-stukken in een lade of een doos uit de buurt van direct zonlicht om de kleuren en prints te behouden.
(Lees meer...)
fremar
3 maanden geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding