Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom verkleuren mijn nagels na gebruik van nagelak?

Ik heb altijd nagelak op, en gebruik best goede nagelak,
toch verkleuren mijn nagels altijd.
nu wilde ik een keer niks op doen maar t ziet er maar vies uit zo die nagels, hoe krijg ik ze weer wit?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Mode
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja zoals een normale kleur is van de nagel
ik vind maar vies zo

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Het beste antwoord

Het verkleuren van je nagels komt door het gebruik van gekleurde nagellak. De kleurstoffen trekken in je nagels en zorgen voor een gelige kleur.

Wil je toch gekleurde nagellak blijven gebruiken? Breng dan voor die tijd eerst een transparante laag aan.

Zijn je nagels eenmaal verkleurd, dan kun je dat verhelpen door een gebitsreinigingstablet op te lossen in water. Vervolgens week je je nagels 1 minuut in de oplossing en borstel je ze schoon met een nagelborsteltje.

Ook een badje van warm water met wat citroensap wil wel eens helpen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Omdat er een kleurstof in de nagellak zit trekt die ook door in je nagels.
Dit is te voorkomen door eerst een basislak te gebruiken.

Toegevoegd na 1 minuut:
Om ze weer wit te krijgen een paar keer een witte lak gebruiken.

Toegevoegd na 1 minuut:
Of een steeds lichtere.

Toegevoegd na 14 minuten:
Ik vond nog een bericht ddor google maar kon het niet kopieren, dan maar zo.
Een citroen doormidden snijden en de nagels er 5 á 10 minuten inhouden dan zijn ze weer fris.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
de gekleurde nagel komt doordat de nagel lak de nagel afsluit. Ook bij felle kleuren trekt de kleur iets in de nagel. Het is idd beter om eerst een base coat te gebruiken dat voorkomt dat de kleur in je nagel trekt en dat je de nagellak beter van de nagel kan verwijderen. Om hier weer vanaf te komen kun je de nagel beter niet meer lakken. Laat eventueel bij de pedicure je nagel af en toe affrezen. Ik ben pedicure en dit advies geef ik mee. Weet je immers zeker dat het door de nagellak komt en dat het geen schimmel is?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Bekijk alle vragen in deze categorieën: