Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

fm-parfum verkopen een goede manier?

via via werd ik op de hoogte gebracht van het uit huis parfums verkopen.
hartstikke mooi, zo'n map met proefmonsters etc.
nu wil ik het niet doen om er echt geld mee te verdienen want besef me zeker dat dat niet een optie is.
wat ik alleen apart vind is dat je er zo ontzettend veel sites van hebt waar je je kan aanmelden hiervoor.
je moet zelf 51 euro voor zo'n map betalen met monsters.
het zijn na-maakgeuren dat weet ik.
wat ik ook apart vind is het MLM-systeem. Is dit hetzelfde als pyramide?

het lijkt me leuk om te doen,maar wil niet in een of andere weet ik wat zaakje terecht komen

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Mode

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Het beste antwoord

Idem als alle andere antwoorden o.a.
Maar ook als je er veel geld mee zou kunnen verdienen waarom zou het dan allemaal worden uitbesteed, dan hadden er al andere een flinke duit aan verdient.
Ook kan je tegenwoordig inderdaad op elke markt en nu zelfs ook bij o.a de d.a drogist nep geurtjes kopen voor een paar euro.
Zonde als je moet investeren en ook nog moet gaan leuren met iets waar de markt al mee verzadigd is, zonde van je tijd en vervelend voor je omgeving als ze elke keer die lijst onder hun neus krijgen voor een geurtje wat na 10 minuten al niet meer lekker ruikt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ja dus, is hetzelfde. Dus als je heel snel geen vrienden meer wilt hebben, moet je zoiets beginnen.
(Lees meer...)
14 jaar geleden
anneliez
14 jaar geleden
Als kansspel wel volgens mij. dat pyramidespel dus, die MLM-toestand valt daar niet onder, dat is verkoop, maar wel via je vrienden en overig netwerk.
Misschien staat het duidelijker op die wiki-pagina
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Anneliez: op die wiki-link staat juist dat het pyramide en MLM niet hetzelfde is. Ondanks de grote controverse, is MLM niet verboden in Nederland. Volgens Wikipedia is dit het verschil tussen de twee: "Het verschil tussen een illegaal piramidespel en een legale Multi-Level Marketing organisatie is dat bij een piramidespel de nadruk ligt op het werven van nieuwe leden/verkopers/consultants/distributeurs. In een legaal MLM-systeem worden er commissies verdiend op de verkoop van producten of de diensten aan een eindconsument. Er kan geen geld worden verdiend op alleen maar het "inschrijven" van potentiële distributeurs of consultants. Wel worden er commissies verdiend over de omzet van de aangeworven distributeurs of consultants. Het begrip reële prijs is daarbij cruciaal in de beoordeling van een en ander."
anneliez
14 jaar geleden
maartje, dat zei ik (of bedoelde het) monique vroeg of piramidespel evrboden was, ik zei piramidespel wel, maar MLM NIET,
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Excuses, ik reageerde op je antwoord en had niet door dat jij jezelf al had gecorrigeerd.
Is oplichting via MLM.
Want aan de verplichting om die 51 euro te betalen wordt verdiend.
Die namaakgeurtjes kan je ook op de markt kopen voor heel weinig geld.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Niet doen, hoor! Dat spul ruikt echt niet lekker, je maakt er geen vrienden mee (vind ik, als bijzonder gevoelig beneusde...). Het hangt inderdaad als een soort piramidespel aan elkaar dus begin er niet aan.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Bekijk alle vragen in deze categorieën: