Hoe zit een mannenmaat S bij vrouwen?
Past de maat S van mannen bij een vrouw met cup D? Of moet ik dan toch echt maat M hebben? Ik ben bang dat bij maat M het shirt te lang is en dat is ook niet mooi.
Je kunt kijken naar de maattabel voor de bovenwijdte, maar ook de plaats en manier hoe de mauwen zijn aangezet maakt verschil of het dan lekker zit of niet. Uiteindelijk is passen de enige manier om er echt achter te komen.
Wat ruglengte betreft zit er ook nog zomaar 10 tot 15 centimeter verschil tussen het ene en het andere shirt. Ik heb liever een te lang shirt dan een te kort shirt.
Breedte, man heeft meestal bredere schouders
Borst, man heeft minder borst(en)
Verschilllende merken die net verschillen in pasvorm/ maten.
All over is een mannenshirt niet een dames-pasvorm. Oplossing: OTO breedte meten (oksel-tot-oksel), dan weet je genoeg, met zo'n paslint in je tas.:)
Shirt korter maken als het echt te lang is. (Vrouwenheupen zijn ook breder, dus langer is vaak een probleem.) Online bestellen? meerdere maten tegelijk, s m L , terugsturen is vaak goedkoper dan nabestellen/omruilen. Antwoord op je vraag:
Dat is verschillend, ligt aan jouw maat, niet alleen aan je cup-D-maat. Met maat 38/cup-D/75 heb je een andere kledingmaat nodig dan bij maat 46/cup-D/95. Dus niet alleen A B C D E F bv maar ook de breedte, de bovenwijdtmaat. Kortom je info is niet volledig. Ja, je maat is D maar wat is de breedte maat? Antwoord, niet te geven, ligt aan meer dan alleen de bovenwijdtemaat van je cup. Vermoedelijk is het te klein/smal, http://www.livera.nl/maatwijzer
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.