Zijn bomberjacks met Nederlandse vlag toegestaan op scholen?
Hallo, ik was een aantal dagen geleden aan het praten met een persoon en we kwamen op het onderwerp Bomberjacks.
Bomberjacks zijn niet toegestaan op vele scholen maar mijn vraag is of dat nog zo is. Ik zie de laatste tijd veel mensen met een Bomberjack + een Amerikaanse vlag op hun borst/arm.
Maar als ik aan kom zetten met een Nederlandse vlag op een van mijn armen of borst is dat meteen verboden of krijg ik bijna een mes tussen mijn ribben omdat ze mij gelijk al een neo Nazi vinden.
Dus mijn vraag is of ze verboden zijn op scholen/straten.
Vroeger was er namelijk veel gezeik over met Bomberjacks en nu draagt bijna iedereen er een.
Zwart geld, zwartwerker, zwarte koffie, men kan overal wel iets achter zoeken.
Mijn huis staat blank. Maar mijn huis staat onderwater is heel iets anders.
In Süd Tirol loopt iedere leerling die zich niet-Italiaans voelt met een rood-wit Fähnchen op de rugtas. Als het een vlaggetje is waarvan duidelijk de groene kleur van de Tricolore is weggeknipt, zijn de rapen botergaar. http://www.vigilio.com/de/gasthaeuser/naturnser-alm.html Het gaat om de combinatie: bomberjack met vlaggetje die vechtpartijen uitlokt. Vragensteller zegt het zelf al dat het momenteel weer onprettige reacties uitlokt.
Dan weegt voor de scholen verbieden zwaarder dan toestaan.
samenleving is veranderd, het lijkt of men niet meer ergens vóór mag zijn, want dan ben je dus ergens tégen.
Ik ben er voor dat de Nederlandse taal de eerste taal op de Nederlandse scholen moet zijn, dús ben ik racistisch.
Tot 2004 mocht men negerzoenen kopen en tot voor kort werd er zwarte Piet zonder bijgedachten gevierd. Was er geen ruzie over Duo Penotti omdat er gesuggereerd werd dat er bewust veel meer witte chocolade te zien was dan bruine. Opmerkelijk is dat de speciale koeken nog steeds onaangetast blijven. Draag je een bomberjack, wat al als uiting van een zekere overtuiging wordt gezien, met een Nederlands vlaggetje, ben je dús tegen andere nationaliteiten, zelfs tegen bepaalde rassen.
De scholen kunnen dit maatschappelijke probleem niet oplossen, zij moeten wel zorgen voor een veilige omgeving. Dat kan momenteel alleen maar door het verbieden van de aanleiding. Afschuwelijk, maar het is niet anders.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.