Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan iemand die kaal is ook roos krijgen?

Toegevoegd na 9 minuten:
Even voor de duidelijkheid: Colconbri is niet kaal :)

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Mode
9.7K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Ja, het is namelijk een aandoening van de hoofdhuid en niet een aandoening van het haar. Wel zou iemand die kaal is minder last kunnen hebben van roos, omdat het simpelweg niet in het haar blijft hangen. Ook zou de luchtstroom bij iemand met een kaal hoofd wel eens van invloed kunnen zijn op de kwaliteit van de hoofdhuid en daardoor minder schilfers ontstaan.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik meer zorg aan mijn kale kop besteed, dan in de tijd dat ik wilde lokken had :))
Beetje olie, vaak scheren en oppoetsen ;-)))

Maar roos heb ik af en toe nog steeds, al is het minder zichtbaar.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Bij de bloemist ja
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Schilfertjes hebben op zich niks te maken met het haar, maar met de hoofdhuid. Als je natuurlijk om een of andere reden kaal bent geworden, kan het wel zijn dat dat invloed uitoefent op het al dan niet ontwikkelen van schilfertjes. Maar, in normale omstandigheden kan iemand die kaal is dus nog steeds last hebben van roos.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja want roos komt niet door je haar maar door je huid. Roos
Wanneer de schilfervorming op de hoofdhuid meer dan normaal is, spreken we van roos. Wat er gebeurt is datde hoofdhuid haar weerstand verhoogt. Zo wordt er meer talg geproduceerd waardoor de schimmel Pityrosporum Ovale (deze komt ook voor op een gezonde hoofdhuid) zich sneller zal vermeerderen. Deze hoge concentratie veroorzaakt roos en gaat gepaard met een irriterende jeuk.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja, maar met conditioner wordt dit euvel wel verholpen !!!!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding