Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

waar kan ik unisex blouses met knoopsluiting op de rug kopen?

Toegevoegd na 4 uur:
Met unisex bedoel ik dat zowel de man als vrouw deze blouse kunnen dragen

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Mode
1.7K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dat is altijd duosex want iemand anders moet bij je rug de knopen uit/dichtdoen
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Met unisex bedoel ik een blouse die ook kan gedragen worden door de man
Amadea
9 jaar geleden
Een boerenkiel, kopen in een agrarische of carnavalswinkel.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Een sluiting op de rug is per definitie een vrouwensluiting. Dat is nog een beetje een overblijfsel van vroeger, waarbij heren geacht werden zichzelf aan te kleden, en dames werden aangekleed. Daarom sluit herenkleding ook anders dan dameskleding ; links over rechts (zodat je met je rechterhand knopen /ritsen kunt sluiten) en bij dames rechts over links (zodat iemand tegenover je met de rechterhand de sluiting kan bedienen). En een sluiting op je rug...die krijg je zelf echt niet (makkelijk) dicht.

Er zijn wel blouses met de sluiting op de rug die een traditioneel overhemd-model hebben dat ook voor heren zou passen, en ik heb geloof ik wel eens iets dergelijks voorbij zien komen, maar dat blijft toch een vrij gewaagd kledingstuk. Hoe de sluiting valt doet dan ook eigenlijk niet ter zake ; je hebt toch hulp nodig bij het dichtmaken.

Zie ook http://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:tscrx1vJl4oJ:www.goeievraag.nl/cafe/maatschappij/samenleving/vraag/567638/man-blouse-rugsluiting-dragen+&cd=1&hl=nl&ct=clnk&gl=de&client=opera
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding