Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom dragen we geen cape meer?

Mensen vroeger droegen nog wel eens regelmatig een cape of mantel. Ik vraag me af waarom dit niet meer gebeurd. Het is uit de mode geraakt maar hoe kan dat.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Mode
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (1)

Af en toe zie je ze wel eens in het modebeeld opduiken, maar eerlijk is eerlijk, een cape of omslagmantel is niet echt een heel handig kledingstuk, vooral niet op de fiets en in de auto - twee manieren waarop we ons tegenwoordig voornamelijk voortbewegen. Ook is hij dan eigenlijk niet warm genoeg, terwijl je daat met lopen natuurlijk minder last mee hebt.
Bovendien sjouwen we tegenwoordig veel meer spullen met ons mee, en is een jas met zakken ook in dat opzicht handiger. (Ja, je kunt zakken hebben in een cape, maar makkelijk graaien is er dan niet echt bij).

Het is dus vooral uit praktisch oogpunt dat we tegenwoordig meer voor een jas kiezen - met een goede, eenvoudige sluiting, beweginsvrijheid en warmtevasthoudend vermogen - boven een cape. Maar als het echt weer serieus opduikt in het modebeeld, heb je best kans dat we hem weer gaan dragen. Even. Tijdelijk. Want hoeveel capes ik ook heb hangen, in de praktijk komt een jas - of dat nu een kort jack of een lange mantel is - vaak beter uit.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing