Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waar kan ik broeken halen die overal goed zitten?

Hoi.
Op school zie ik allemaal meisjes waarvan de broek bij de bovenbenen en onder bij de onderbenen/enkels mooi strak zit. Nu heb ik het probleem dat elke broek die ik koop (maat 170-176, ik weet opzicht een kleine maat maar is bij mij niet te klein) bij de bovenbenen wel goed zit maar bij de onderbenen weer wat losser wat ik zelf niet zo mooi vind. Waar kan dit door komen? En waar verkopen ze zo'n broeken?

Vriendelijke groet :)

PS: Er zit een foto bij waar je kan zien wat voor soort broek ik graag wil hebben

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Mode
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (4)

Vermoedelijk zit hem het probleem in een discrepantie tussen je figuur en je maat. 170/176 is een zogenaamde kindermaat (zij het voor een heel lang kind), en op de foto zie je duidelijk een broek in een damesmaat.
Het grote verschil tussen die twee is dat een damesmaat ruimte heeft voor heupen en borsten - zij het in maat S / XS niet veel, maar toch.

Wanneer een kinderbroek je op de bovenbenen goed zit maar op de kuiten te wijd is, is de maat je dus eigenlijk gewoon te groot, en stop je er "vrouwendijen" in. Die passen natuurlijk niet bij de kuiten, die bij kinderen relatief smaller zijn dan bij vrouwen, en de broek zal je op de kuit te wijd zitten.

Vermoedelijk moet je dus op zoek naar een vrouwenmaat die zelfs nog een tikje kleiner mag vallen (xs / 34-36) , maar als 170/176 voor de LENGTE goed is, KAN het eventueel zijn dat je een L-maat nodig hebt om geen hoog water te hebben.

Grote kans dat de broek dan beter past, omdat het model dan beter bij een volwassen lichaam past, al is dat nog zo slank. Slanke vrouwen hebben TOCH andere (vrouwelijker) maten dan lange dunne kinderen.

Toegevoegd na 2 minuten:
Nog even ten overvloede; voor deze "pasvorm" heb je natuurlijk wel een broek nodig met veel rek in de stof. Niet per se een jegging - die vallen weer heel anders - maar wel een flinke stretch in de jeansstof zelf.

Toegevoegd na 2 uur:
Sorry ik zie een fout ; kuiten zijn bij kinderen relatief DIKKER omdat de bovenbenen relatief DUNNER zijn. Volwassen vrouwen hebben meer vet op de bovenbenen - waar het hoort overigens.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik zou je de nieuwe broeken van de H&M aanbevelen. Ik had precies hetzelfde probleem als jij.
Ze heten de ''shaping jeans'' en zijn iets duurder als de gemiddelde broek die ze daar verkopen maar ik kan je garanderen dat je hem elke dag wilt dragen! En ze zitten vanaf de bovenkant tot aan de onderkant helemaal perfect.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Toevallig las ik vanmiddag in een oude Libelle over http://mybestjeans.nl/site/htdocs/ en deze blijkt nog te bestaan. Voor elke vrouw die op zoek is naar de perfecte jeans want My Best Jeans heeft die ook voor jou. Deze broeken hebben een corrigerende werking en een fantastisch draagcomfort.
Amadea
9 jaar geleden
Ik heb zoiets bij Vero Moda gekocht. Daar hebben ze lengte en breedte maten. Als je ze vertelt wat je zoekt, weten ze welke broek je bedoelt. Het kan zijn dat je deze broek niet meer in de winkel ziet, ivm seizoenswisseling. Wellicht hebben ze hem nog wel in het magazijn liggen. Gewoon ernaar vragen. Succes!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing