Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waar staan de 8 en de 4 voor in de 8x4 deodorant?

Dit zie ik altijd op de bus staan. Ik heb al gedacht aan 24 uur bescherming, maar de uitkomst van de som (mocht het een som zijn), is 32. Ik kan niks verzinnen wat met deodorant, bescherming, geur én het getal 32 te maken heeft..
Iemand anders een idee?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Mode
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (3)

In 1951 ontwikkelde het Duitse bedrijf Beiersdorf een nieuwe deodorant. Het werkende bestanddeel daarvan had de ingewikkelde naam Hexachlordihydroxydephenylmethan. Voor de eenvoud kreeg dit bestanddeel bij Beiersdorf de naam B32, naar het aantal letters waaruit het woord bestond. Door deze afkorting kwam de reclameman van Beiersdorf, Juan Gregorio Clausen, op het idee voor de naam 8x4.
(8x4=32)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Hetzelfde antwoord als hierboven, maar nu met bronvermelding.

(Een paar dagen geleden was er een item over respect, vandaar)

'In 1951 ontwikkelde het Duitse bedrijf Beiersdorf een nieuwe deodorant. Het werkende bestanddeel daarvan had de ingewikkelde naam Hexachlordihydroxydephenylmethan. Voor de eenvoud kreeg dit bestanddeel bij Beiersdorf de naam B32, naar het aantal letters waaruit het woord bestond. Door deze afkorting kwam de reclameman van Beiersdorf, Juan Gregorio Clausen, op het idee voor de naam 8x4.'
15 jaar geleden
Het slaat natuurlijk nergens op. Het is reclame.

De acht staat voor de uren op je werk.Lekker ruiken voor je collega,s.

Je werkt vier dagen.

Vat je?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing