hoe draag je die hedendaagse topjes met ingenaaide buste?
Ik heb een groot aantal topjes en nachtkleedjes waarvan ik niet weet hoe ik die correct kan dragen. Het gaat over een model met ingewerkte buste, dus waarbij er een voorgevormd stof is voor je borsten (zonder cups, zie voorbeeld op foto voor model). Als ik de onderste naad - zoals wellicht de bedoeling is- onder de borst draag, is mijn bh helemaal zichtbaar. Dus ik moet die naad dan hoger dragen, of er een topje onder aan doen...
Wat is hiervan eigenlijk de bedoeling, hoe moet je dat nu juist dragen?
voor een nachthemd is dat natuurlijk zonder bh, maar ik heb dan soms dat mijn borsten boven de bovenkant van het topje zitten als ik 's morgens wakker wordt. Vrij vervelend als je een cursus volgt met een gemeenschappelijke slaapruimte bv., dus die kan ik daar niet aan doen.
hoezo chinees cryofiel?
Waarom hebben mensen dit soort vragen?
Vrouwen kopen nu eenmaal graag kleding puur op het oog zonder de tijd te nemen om te passen, gewoon op maat. Of "aankunnen" (niet te klein zijn) zonder op de pasVORM te letten. En eerlijk is eerlijk, soms kopen we iets dat iets te klein is met de oprechte bedoeling het binnenkort te passen. :-D
En ja, dan krijg je soms dit soort vragen.
Het is ook zo dat ik geregeld uit catalogussen bestel, en het model die dit aan heeft, daar kunnen ze zo met fotoshoppen dat je niet ziet dat het je niet zal passen. Het is zoals Marleen zegt, men zou bv. moeten vermelden "max. cup A". Bonprix bv. doet dat bij zijn badpakken.
Maar ik al op verschillende plaatsen (Zeeman, Damart, H en M enz...) badpakken en slaapkleedjes gekocht, en vaak is het tegenwoordig dit model als je iets met spaghettibandjes neemt. Met mijn buste kan ik ook niet zomaar elke "platte" top aan omdat deze dan niet goed zit en plooien trekt, dus het moet iets voorgevormd zijn.
En het is ook zoals Marleen zegt, ik koop nu niet bepaald iets wat te klein is (zeker geen schoenen :-)) maar een vrouw koopt wel "op zicht". Als het maat 40 is hoef ik enkel even rondom de buste te meten zonder het aan te doen, en als dat past, past de rest ook.
Doe je het dan eens echt aan, dan blijkt die buste dus te diep uitgesneden. Daar zou men gewoon meer stof moeten voor gebruiken zodat die hoger komt. Ik zie vrouwen die dat zo aandoen, en ze doen maar hoor, maar echt waar zo wil ik zelf de straat niet op.
Het is in het algemeen zo dat het niet simpel blijkbaar om leuke flatterende kledij te maken voor mensen die een iets grotere maat hebben.
Ik wil nu niet zeggen dat zwaardere mensen een spannende legging en korte Tshirt moeten dragen zoals je soms ziet, maar die mode voor "een maatje meer" is vaak echt aardappelzakmode. Mensen denken dat ze hun hele lichaam verdoezelen en er zo slanker uit zien, maar ze lopen dan vaak rond zoals een ballon met hun "rechtgesneden" (of soms zelfs ballonvormig!) kleedje. Of met een "ballonshirt" met legging of driekwartbroek eronder, één van de geëigende combinaties van die modellijnen. En zien er dus uit als een mannelijke kolos, zeker als ze wat groter zijn en kort haar hebben.
Wibra, H en M enz... hebben wel een collectie voor zwaardere mensen maar die modellen zijn ook vaak aardappelzakstijl.
Het komt erop aan om tussen het aanbod (speciaal voor maatje meer of gewoon) iets te vinden dat iets of wat getailleerd is en waarmee je je vrouwelijke vormen ietwat kan benadrukken zonder dat elke vetkwab ook zichtbaar wordt.. Dat is te vinden, maar niet makkelijk.
Het is zoals Marleen zegt, men slaagt er blijkbaar niet in om kledij te maken voor de échte vrouwen, die geen cupje A hebben bv.
Men maakt een model voor een superslanke vrouw, groot lange benen en kleine buste, en denkt dat als men datzelfde model in een maat groter maakt dat de kous af is. Zo is het niet, men moet heel het model iets of wat aanpassen, wat meer stof gebruiken aan de buste en onderaan bv. Gewoon eens nadenken als men kledij ontwerpt is echt wel nodig.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.