Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

De sok aan mijn rechter voet zakt heel snel tot onder mijn voet. Wie heeft raad? Zie uitleg.

Het maakt niet uit of het dure of goedkope sokken zijn. Ik heb ook sokken zonder ingebreide hiel. Daar gaat het iets beter mee maar ook dan zakt de sok aan mijn rechter voet snel naar onder.
Links heb ik geen last.

Ik heb maat 41 en val dus in sokmaat 39-42. De sokken zouden dus goed moeten passen.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Mode
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Het hangt natuurlijk af van de precieze oorzaak van het afzakken, maar als het is omdat je vrij dunne enkels en/of kuiten hebt, zou je eens herensokken kunnen proberen. Die hebben over het algemeen een strakker boordelastiek dan damessokken. Ik ken vrouwen bij wie dat prima werkt, terwijl damessokken steeds afzakten.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Je vraagt om raad en je kan eventueel sokophouders kopen en die gebruiken.
10 jaar geleden
Misschien komt het doordat je niet goed loopt. Als je met je rechtervoet een afwijkende manier van lopen hebt, kan de sok daardoor telkens een zetje in de verkeerde richting krijgen.
Als je het afzakken echt een groot probleem vindt, of als je nog meer lichamelijke klachten ervaart (ook iets als bijv rugpijn, of pijnlijke heupen) zou je kunnen overwegen om een podotherapeut te raadplegen. Als die afwijkingen constateert, kunnen die misschien verholpen worden en dan kan je sokkenprobleem ook opeens opgelost zijn.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing