Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

wat is de grootste maat dameskleding ? maat 66, 68 of 70 ? en in XX ´n XXXXXXXXL ?

dameskleding loopt tot 56/58 dan heb je 60 en wat krijg je daarna ? is het 62, 64, 66, 68 tot 80 en daarna ? en dan tot hoever lopen de maten ? en als we de XL en XXL en de XXXL en de XXXXL tot hoever gaat dat omhoog en vind je die hele grote maten bijvoorbeeld in de verenigde staten, of ook in europa ?

en werkt dat bij de herenkleding ook zo ?
ben erg benieuwd, nieuwsgierig.

ik weet niet goed in welke categorie deze vraag hoort ?

Toegevoegd na 5 dagen:
bedankt voor de antwoorden en reacties.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Mode
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Je vraag lijkt te gaan over confectie, dat stopt gewoon eens vanwege de verkoop maar natuurlijk kun je grotere maten krijgen als je het speciaal laat maken. Dameskleding stopt inderdaad vaak bij 62/64 en 3XL. Bij mannenkleding vond ik ook maten als 10XL http://www.bigsizemenshirts.nl/

Bijv de jurk op de foto bij iemand die 363 kilo weegt, helaas staat er geen maat bij maar ter illustratie dat je elke maat kan laten maken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Bij Ulla Popken gaat het tot en met maat 64 en 3XL.
Amadea
12 jaar geleden
De grootste maat voor dames in reguliere winkels is xxl. Maar tegenwoordig hebben veel winkels een speciale maat dat hiervan is maxie blue de grootste maat, dit is 3x XL.
Ongetwijfeld zijn er in amerika winkels gespecializeerd in grootere maten maar hier in nederland betwijfel ik of er grotere maten zijn. Dan zullen mensen die een grotere maat hebben herenklesing moeten dragen of ieta op maat (laten) maken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing