Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

wat is de grootste maat dameskleding ? maat 66, 68 of 70 ? en in XX ´n XXXXXXXXL ?

dameskleding loopt tot 56/58 dan heb je 60 en wat krijg je daarna ? is het 62, 64, 66, 68 tot 80 en daarna ? en dan tot hoever lopen de maten ? en als we de XL en XXL en de XXXL en de XXXXL tot hoever gaat dat omhoog en vind je die hele grote maten bijvoorbeeld in de verenigde staten, of ook in europa ?

en werkt dat bij de herenkleding ook zo ?
ben erg benieuwd, nieuwsgierig.

ik weet niet goed in welke categorie deze vraag hoort ?

Toegevoegd na 5 dagen:
bedankt voor de antwoorden en reacties.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Mode
7.3K
Amadea
11 jaar geleden
De rubriek Persoon & Gezondheid is goed. Maar de subcategorie Mode & Accessoires hoort bij een vraag over kleding.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
maar het gaat toch niet over mode, eerder over ongezonde maten/grote lichamen, vandaar mijn keuze voor vrouwelijk lichaam.
Amadea
11 jaar geleden
Met mode wordt niet bedoeld wat nu in de mode is, maar wat mensen dragen om hun lijf te bedekken!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
dat maakt het stukken logischer, maar de term "kleding" was duidelijker geweest! ben ik de eerste die hier over struikelt ?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
dat maakt het stukken logischer, maar de term "kleding" was duidelijker geweest! ben ik de eerste die hier over struikelt ?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
dat is groot, hè, 7 XXXXXXXL

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Je vraag lijkt te gaan over confectie, dat stopt gewoon eens vanwege de verkoop maar natuurlijk kun je grotere maten krijgen als je het speciaal laat maken. Dameskleding stopt inderdaad vaak bij 62/64 en 3XL. Bij mannenkleding vond ik ook maten als 10XL http://www.bigsizemenshirts.nl/

Bijv de jurk op de foto bij iemand die 363 kilo weegt, helaas staat er geen maat bij maar ter illustratie dat je elke maat kan laten maken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
het gaat inderdaad over confectie, zoals maat 36 of maat 44, tot welke maat maakt de industrie/de fabriek de kleding.
niet tot hoe groot kan een coupeuse een kledingstuk maken, dat is zo goed als eindeloos, natuurlijk, oftewel u vraagt, wij naaien!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja dat begrijp ik, vandaar mijn antwoord met de grootste mannen en vrouwenmaat hier verkrijgbaar.

Andere antwoorden (2)

Bij Ulla Popken gaat het tot en met maat 64 en 3XL.
(Lees meer...)
Amadea
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
wil je daarmee zeggen dat ulla popken de grootste dameskleding maakt, in nederland ?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
herstel: niet maakt, maar *verkoopt* natuurlijk.
De grootste maat voor dames in reguliere winkels is xxl. Maar tegenwoordig hebben veel winkels een speciale maat dat hiervan is maxie blue de grootste maat, dit is 3x XL.
Ongetwijfeld zijn er in amerika winkels gespecializeerd in grootere maten maar hier in nederland betwijfel ik of er grotere maten zijn. Dan zullen mensen die een grotere maat hebben herenklesing moeten dragen of ieta op maat (laten) maken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding