Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoeveel kledinggeld aan 16 jarige die kleding moet kopen (alles incl. vb ook winterjas, schoenen) van merken als only esprit veromoda enz?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Mode
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (4)

Dat er merkkleding gekocht wordt, is natuurlijk geen criterium..

Normbedragen die het Nibud geeft:
Uit onderzoek onder scholieren (2011) blijkt dat een scholier die zelf geld uitgeeft aan kleding ongeveer € 48 per maand besteedt.
De kosten van kleding voor jongens van 12 jaar en ouder zijn mininimaal € 49,- en voor meisjes € 51,- per maand. Hierbij gaat het om alle kleding, van ondergoed en sokken tot winterjas.

Voor iemand van 16 jaar komt dat op 50 - 80 euro.

http://www.nibud.nl/omgaan-met-geld/kinderen-en-geld/kleedgeld.html
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Met ongeveer 50€ per maand moeten ze qua kleedgeld wel rond kunnen kopen. Je koopt maar een paar keer per jaar nieuwe schoenen en een jas. De rest is dan goed voor standaardkleding (shirtjes, rokken, broeken, vestjes etc.).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk zo'n 100,- per maand.
Als je het goed besteed, kun je daar best veel mee doen. Ik shop vaak op www.hippekoopjes.nl. Hier leveren ze echt leuke spullen voor nog leukere prijsjes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Onze 16 jarige krijgt 65 euro per maand, en 1 keer per 2 jaar een winterjas, sportspullen en gympen voor sport en hockey, 1 keer per 2 jaar zomerjas. 1 paar laarzen of schoenen (goede kwaliteit, € 150,00) per winter, 1 paar schoenen per zomer. Ik denk dat ik dus op 90 euro per maand uitkom inclusief alles.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing