Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom dragen mensen die niet geloven wel religieuze sieraden (of, tegenwoordig, kleren)?

Het kruis is helemaal in, je ziet het overal. Als sieraad, op kleding, zelfs op je nagels. Ik zie ook veel andere religieuze mode-artikelen, maar dat kan ik dan nog een beetje begrijpen omdat het 'leuk kitchy' is. Maar waarom zou je een kruis dragen als je niets met geloof hebt? Dit zijn toch juist 'statement pieces', net als bijvoorbeeld het vredesteken?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Mode
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (2)

Het klinkt wat oppervlakkig maar het is een modegril, mensen doen hier aan mee zonder na te denken of het een betekenis heeft. De modegril zelf is wel door gelovigen in de mode terecht gekomen ( denk maar aan david beckham).
Wat betreft de boeda's mensen kunnen de boeda mooi vinden of toch geloven dat de boeda geluk brengt zonder boedhist te zijn.

Toegevoegd na 14 minuten:
Samengevat, mensen hebben hier ieder een eigen reden voor zoals, het mooi vinden of er een speciale waarde aan hechten. Of gewoon meedoen met de mode, maar dit nijgt weer heel er naar mooi vinden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, waarom?
Omdat ze het mooi vinden?

Deze vraag is eigenlijk niet te beantwoorden, omdat iedereen er wel een andere reden voor kan hebben.

Persoonlijk draag ik een boeddha om mijn hals, samen met een hartje.
Dat kettinkje doe ik nooit af.
Het herinnert mij er aan mij niet druk te maken, nergens om.

Ik heb ook een mooi zilveren kruis. Ooit van de kinderen gekregen. Ik geloof absoluut niet in god. Maar dat kruis is gewoon een mooi item. Juist omdat ik niks met het geloof heb, beschouw ik dat kruis niet meer dan dat: een mooi item.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing