Mijn moeder zit door kanker in de ziekenhuis en we zitten met 3 mannen in het huis die geen verstand hebben van de was doen + strijken. Help?
Mijn moeder zit door kanker in de ziekenhuis en we zitten met 3 mannen in het huis die geen verstand hebben van de was doen en strijken. Het wordt hoog tijd om de was te doen, maar niemand die het doet. Ik ben niet echt een expert op het gebied van instructies en ik ben bang dat ik fouten maak waardoor ik mijn favoriete broek verpest. Wat voor opties heb ik om dit op te lossen?
En vraag een tante, buurvrouw of vriendin om jullie op de rails te helpen. Was en strijk op lage temperaturen, dan zal er weinig misgaan en verder : oefening baart kunst.
http://www.omaweetraad.com/
Ik wens jullie heel veel sterkte in deze moeilijke tijd,en zeg je moeder dat ik aan haar denk.
Veel liefs van Brigitte
Ik heb juist heel veel respect voor jullie...
De mensen bij de wasserette weten precies hoe het moet.
als er niets nieuws in zit kan er niets fout gaan qua kleur in de was!
in de meeste kleding zit een labeltje waarin staat hoe heet je mag wassen/ of je mag strijken en hoe heet, als je niet te heet strijkt kan er niets fout gaan qua hitte !
probeer eerst misschien niet warm genoeg te strijken en laat n.o.o.i.t. de verhitte strijkbout op het kledingstuk staan ! om te beginnen: altijd op kleur sorteren, daarna alle handdoeken/ washandjes/ theedoeken/ vaatdoeken/ badlakens in een was op 40 graden is goed
kleding op kleur sorteren wit bij wit en kleur bij kleur :
broeken bij elkaar op 40 graden
shirts bij elkaar op 40 graden
ondergoed + sokken was is handiger apart en als deze klaar is, zoek je sokken meteen uit want anders ... is geen leuke klus ...
lakens/dekbedhoezen, dat kan om de week en drogen en gelijk de volgende dag verschonen.
let op als een was erg vuil is , dan 60 graden wassen en hele vuile laken/dekbedhoes moet soms op 100 graden ! echt !
broeken en shirts moeten gestreken worden, broeken begin je mee, niet te heet en een mooie vouw, de overhemden/ shirts moet je maar goed op oefenen, vooral de mouwen willen wel eens problemen opleveren, niet boos worden, nog een keer proberen en een plantenspuit doet wonderen ! vergeet niet naar moeder in het ziekenhuis op bezoek te gaan, en haar gerust te stellen dat jullie het wel redden zonder haar, maar haar heel erg missen.... je wilt niet dat ze denkt dat ze niet gemist wordt en haar werk niet heel erg gewaardeerd wordt !!! Veel succes mannen en ik hoop dat jullie wel kunnen koken ? :)
Hoe doet men op een eenvoudige manier de was,
het drogen en strijken daarvan?
En waar moet men specifiek op letten?
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.