Welke kleding draag je het best als je 50 bent en mollig?
Ik ben gewoon om jeans te dragen. Kledingtips graag die bij de leeftijd passen.
3.4K
3.4K keer bekeken
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Met mollig alleen kan ik niets bedenken. Ik zou dan gaan voor kleding met een hogere taile waardoor een eventueel buikje wegvalt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ga naar een leuke kledingzaak en laat je adviseren. 50+mollig zegt namelijk niet zoveel, en iemand met smaak kan zien hoe dingen je staan, en kan out-of-the-box denken. Ik vind La Ligna prettig en Claudia Strater. Je moet een beetje mazzel hebben met de verkoopster. Nooit iemand geloven die alleen maar 'ja leuk' zegt.
Veel plezier!
Veel plezier!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
waar ik altijd op let is dat je bijv een leuke grote niet te lange ketting of sjaal draagt, dat leid af van je buik ;-)
ook bovenkleding die net op je heupen valt kleed af
langer kleed ook af
ik draag boven ook geen spierwit
ik heb dan het idee dat ik er uit zie als een diascherm ;-))
verder draag ik waar ik me fijn in voel
maakt mij ook niet uit of dat nu de laatste mode is
een hele goede bh doet ook wonderen
te grote kleding zit ook niet mooi
en als je je haar leuk doet en leuke oorbellen of wat make up voel je je vaak beter en dat maakt ook dat je er zelfverzekert uit ziet
sucses met shoppen enzo
ook bovenkleding die net op je heupen valt kleed af
langer kleed ook af
ik draag boven ook geen spierwit
ik heb dan het idee dat ik er uit zie als een diascherm ;-))
verder draag ik waar ik me fijn in voel
maakt mij ook niet uit of dat nu de laatste mode is
een hele goede bh doet ook wonderen
te grote kleding zit ook niet mooi
en als je je haar leuk doet en leuke oorbellen of wat make up voel je je vaak beter en dat maakt ook dat je er zelfverzekert uit ziet
sucses met shoppen enzo
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik vind eigenlijk dat daar geen standaard advies voor te geven is. "Mollig" zegt niets over je lichaamsbouw, het zegt alleen maar dat je niet heel slank bent. En welke kleding je goed staat, hangt heel erg af van of je lang bent of klein, of je lange benen hebt of juist een langer bovenlijf, een duidelijke taille of niet, of je ronde vormen hebt of vrij recht bent, of je heupen breder zijn of je schouders, of dat het ongeveer even breed is. Verder is het belangrijk om te weten wat jij mooi vindt aan jezelf en wat juist minder mooi: wil je je borsten groter of juist kleiner laten lijken? Heb je mooie benen en een flink buikje, dan moet je iets dragen dat je benen mooi uit doet komen. Vind je je benen minder mooi, of heb je vrij brede dijen maar wel een vrij uitgesproken taille, dan moet je juist het accent op je taille en je bovenlijf leggen.
Zo is er nog veel meer waar je op moet letten. Kleuren zijn natuurlijk ook enorm belangrijk, je moet weten wat je staat en wat niet. Als je weet welke kleuren je goed staan en welke je beter kunt mijden, kun je er elke dag prachtig uitzien met slechts twee of drie setjes die goed te combineren zijn, terwijl je een kast vol kleren kunt hebben die je allemaal even slecht staan als je niet weet welke kleuren je staan.
Leeftijd vind ik niet erg belangrijk trouwens, hoewel er een paar do's en don'ts zijn: kleding waar je uitsluitend 16-20 jarigen in ziet lopen, kan een 40-plusser waarschijnlijk beter mijden, maar verder gaat het er echt meer om dat je dingen draagt die staan bij je lichaamsbouw en je kleuren dan dat je draagt wat zou moeten passen bij je leeftijd. Jeans kan je echt op elke leeftijd dragen, het gaat erom dat het model en de kleding waar je het mee combineert, bij je past.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.