Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is het waar dat als je nieuwe schoenen koopt, ze laat staan in een kast dat de zool dan vanzelf los zal laten na lange tijd?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Mode
4K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Ja dat kan, ik heb zelf ooit schoenen gekocht met rubber zolen gekocht en een paar jaar in de kast laten staan. Toen ik ze een keer aantrok (vrijwel nieuw) was het rubber dermate uitgedroogd dat het van de schoen afbrokkelde. Na 100 meter liep ik dus op m'n sokken.
(Lees meer...)
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kan 't afbrokkelen van uitgedroogd rubber geschaard worden onder 'een zool die loslaat'?
Dit lijkt me trouwens dan toch een magere kwaliteit schoen geweest te zijn. Bentex?
paulus811
14 jaar geleden
Hi mmm, ja afbrokkelen kun je wel loslaten noemen. Ik heb er op dat moment wel erg om moeten lachen, maar moet helaas bekennen dat ik het merk niet meer weet. Het waren sportschoenen met een dikke rubberen zool.

Andere antwoorden (5)

Niet sneller dan als je de schoenen gewoon gebruikt. Dus als ze loslaten, was 't toch al slechte kwaliteit.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Uiteraard is dit niet waar, want schoenen die goed in elkaar gezet zijn gaan alleen stuk door gebruik en slijtage.

Het enige dat ze kunnen bedoelen is als je de schoenen erg lang laat staan zal wellicht de lijm gaan uitwerken en dat daardoor misschien de zool gaat loslaten. Maar dan heb je het over tientallen jaren hoor.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Niet het soort schoenen waar ik op loop in ieder geval!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat ligt denk ik erg aan de kwaliteit van de schoenen. Ik kom wel eens schoenen tegen die al jaren in de kast staan... geen kapotte zolen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ha, die Mikeyboy;

Alleen bij hele selchte schoenen; ik heb de schoenen die ik destijds (twintig jaar geleden) bij mijn trouwpak droeg nog in de kast staan en die zijn nog in prina staat. Toen een hele uitgaaf, maar zeker de centen waard geweest.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding