Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kan ik dit truitje het beste wassen? (zie omschrijving)

Ik heb een truitje met een soort 'ornament' eraan. Een hele ijzerwinkel is het zelfs. Het lijkt een losse ketting met een zwaar metalen hanger, maar het zit dus aan het truitje vast.
Hoe was ik dit? Zou het in een klein** waszakje in de machine kunnen? (**klein zodat het metaal het truitje niet gaat beschadigen) Of beter op de hand? En moet ik dan zorgen dat het metaal niet nat wordt, of zou dat niet uitmaken?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Mode
1.1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zit er geen waslabel in dan?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Eruit geknipt. Een hele tijd geleden al, dus ik herinner me ook niet wat erop stond (als ik er al op heb gekeken...).

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Stomerij misschien? of.....zoals ik al jaren doe met mijn danskleding,een stoom ijzer?
Je ziet het ook wel eens in kleding zaken dat ze de kleding even recht strijken met een stoom ijzer de kleding hangt dan wel aan de kleerhangers, met pluche gordijnen deed ik vroeger hetzelfde.
Maar onderdompelen in water? ik zou eerst wachten op alle tips die gaan binnenkomen.
(Lees meer...)
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

De hele ijzerwinkel voorzichtig lostornen, zodat het truitje gewoon in de wasmachine kan. Daarna maak je op het truitje 2 lusjes, trensjes van garen, waarna je musketonhaken aan je ijzerwinkel maakt en zo de hele zaak weer aan het truitje kan hangen. Succes!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ het zal wel even een gepiel worden , maar dit lijk me ook het beste. dat kettinkje kan natuurlijk ook je andere was beschadigen.
In een waszak moet kunnen. En dan wolwas of fijne was programma. Op niet te veel toeren centrifugeren en liggend laten drogen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou een truitje sowieso op de hand wassen. Ook al doe je er een zakje omheen, door het gewicht van het metaal raakt je natte truitje in de wasmachine uit zijn model.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En wat denk je dan? Het 'ornament' zoveel mogelijk uit het water houden (hoe dan?) of gewoon meewassen? Punt is: ik ben a) bang voor beschadiging aan het truitje en b) bang dat de boel gaat roesten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dan was het een truitje voor 1x! de mensen die het gemaakt hebben , hebben ook over het materiaal nagedacht , dus wassen hoort er bij , geen zorgen!
Ik ben een Tupperware fan , en daar heb ik ook een 'was-emmer' van ! het principe is dat je in de emmer een sopje maakt daar je wasje indoet , dan de deksel erop en dan de lucht eruit laten gaan/drukken en dan weer de deksel snel dicht doen , zodat het vacuüm wordt , daardoor gaat er een soort zuiging ontstaan waardoor het 'vuil' uit je wasje word gezogen ! af en toe even draaien , en dan wederom de lucht eruit drukken(zo doe ik het)
Dan na een tijdje (dat bepaal je zelf na gelang hoe smerig het was) ik doe meestal een uur , dan voorzichtig uitspoelen (niet wringen of centrifuge! dan zou alle moeite niet nodig zijn geweest! LOL) en dan op een dikke handdoek LIGGEND laten drogen!
Je hoeft geen Tupperware emmer te gebruiken het kan ook met een andere emmer MET een deksel!

Ik doe het al jaren zo , succes!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding