Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Mijn grijze uggs zijn best vies, krijg je dit nog schoon? En hoe krijg je dat dan schoon?

Ik heb licht grijze echte uggs ze zijn onderhand al een jaar oud maar nog helemaal heel alleen ze zijn vies geworden en vroeg me af of je dat nog een beetje schoon kan krijgen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Mode
3.6K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

tadaaaa, ik hoop dat je er wat aan hebt!

UGGS zijn altijd zo gezellig en warm. Als het zou kunnen zou je ze nooit meer uit doen. Toch leidt het constante dragen zal leiden tot vlekken, vuil en geurtjes. Maar hoe hou je je UGGS nou als nieuw? Wij zijn op zoek gegaan naar de beste oplossing.

U kunt natuurlijk gebruik maken van speciale schoonmaakproducten van UGG Australia (zoals onderstaande UGG Australia Schoonmaakset).
Maar het kan veel simpeler. UGGS zijn aan de buitenkant gemaakt van suède en aan de binnenkant van schapenvacht. Om je UGGS als nieuw te houden kun je gewoon gebruik maken van huishoudelijke producten zoals hieronder uitgelegd.

De buitenkant

1. Maak de buitenkant van de UGGS vochtig met koud water. Dompel de UGGS niet onder in het water.
2.
Verdun een cleaner die geschikt is voor suede met koud water.
3.
Reinig de buitenkant voorzichtig met de oplossing van de cleaner en het water met behulp van een zachte spons.
4.
Spoel de spons uit en maak de UGGS nogmaals schoon met de spons gedrenkt in koud water.

5. Vul de UGGS met papier, een handdoekjes of een krant om de Uggs in vorm te houden tijdens het opdrogen. Let op: houd de UGGS tijdens het opdrogen uit de buurt van direct zonlicht of directe hitte. Direct zonlicht of hitte zullen ervoor zorgen dat de stof vervormt.
6. Borstel de UGGS na het opdrogen voorzichtig met een suède borstel of pluisvrije handdoek om de zachtheid van het suède te herstellen.

De binnenkant
Uggs zijn warm. Hierdoor kan het gebeuren dat de binnenkant van je UGGS onfris ruiken. Om ervoor te zorgen dat de UGGS weer fris ruiken helpt het om er zuiveringszout in te strooien. Als u wilt, kunt u een paar druppels van een etherische olie aan het zuiveringszout toevoegen om een zoete geur te creëren. Laat de UGGS een nachtje staan, schud het overtollige mengsel er de volgende dag uit en de UGGS ruiken weer als nieuw.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank je wel :)

Andere antwoorden (3)

Het beste is om ze te stomen,
dat gaat heel makkelijk
(ik heb t gedaan met het verkopen van de uggs van mn zusje)
Dan zien ze er weer bijna als nieuw uit.

1: Je brengt een pannetje water aan de kook

2: Je zet je uggs daar boven, en draai ze rond zodat de stoom overal komt, (anders krijg je onregelmatigheden)

Dit is de beste manier,
Verder moet je die waterafstotende spray, om de week inspuiten (of om de 2 weken)
Dan blijf je nog lang plezier van je uggs hebben ;)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank je wel!
Heb je eenmaal de prijzige Deckers Australia Uggs gekocht, dan is het natuurlijk prettig dat deze lang mooi blijven. Allereerst moet er gezegd worden dat het niet verstandig is de Ugg-boots onder alle omstandigheden te dragen. Het is niet verstandig deze laarzen in de sneeuw te dragen, ook al zijn ze bestemd voor lage temperaturen.

Eigenlijk zijn ze niet geschikt om te dragen in nat weer zoals regen, en modderige omstandigheden. Daarom is het verstandig ze voor het dragen in te spuiten met een waterafstotend middel.

De Uggs kunnen zo nu en dan geborsteld worden met een zachte borstel om aanhechting van eventuele vuiligheden te voorkomen. Dit moet in één richting gebeuren.
NIET in de wasmachine doen.

Een product waarmee je deze laars schoon kunt maken is de ‘Ugg Australia Sheepskin Cleaner and Conditioner’.

Of met een spons of zachte borstel en een heeeeeel klein beetje zachte zeep.

Daarna afspoelen met water.
Niet wringen. Kranten er in doen. Droogdeppen met oude lappen.
Op het gemak laten drogen, dus niet met een fohn of bij de verwarming.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zoals ik hierboven al vermeld had. zelfde link.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding