Waarom ben ik zo moeilijk als het om aankleden gaat en wat kan ik hiertegen doen?
Ik leg een avond van te voren een setje klaar, trek het de volgende ochtend aan, sta dan 2 minuten mezelf te bekijken voor de spiegel (voor, zijkant, andere zijkant, weer voor) en besluit dan om wat anders te pakken. Alleen een ander topje/vestje bijvoorbeeld. Ga dan weer een paar minuten kijken, en pak dan weer wat anders. Na een minuut of 10 heb ik een geheel andere outfit aan. Vaak kleed ik me dan nog een paar keer om. Onbewust heb ik een bende van m'n kamer gemaakt, 't is een gewoonte geworden; heb mezelf aangeleerd elke avond een half uur te nemen om mijn kleren op te ruimen.
Ik ben ook supermoeilijk als het gaat om combineren. Alles moet bij elkaar passen. Als ik een supermooie beige jas zie, koop ik 'm met de hoop dat ik pumps vind in precies dezelfde kleur beige. Als dat niet lukt breng ik die jas gewoon terug..
Heb ik bijvoorbeeld een donkergrijze legging met een roze tuniekje aan, moet ik ook diezelfde kleur hoofddoek, armband of diezelfde kleur nagellak hebben, anders trek ik dat tuniekje nooit aan. BH moet ook roze zijn, als 't een iets andere tint is trek ik een donkergrijze BH aan.. ALLES moet bij elkaar passen.
Wat te doen hiertegen? Is er een benaming voor dit laatste?
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.