Kan mijn zoontje een gedragsprobleem hebben?
Mijn zoontje is 5 jaar en ik vind het anders dan zijn leeftijd genoten. Hij is overdreven angstig vooral dat hij achter gelaten wordt. Hij denkt veel na over de dood en is momenteel heel bang dat hij dood gaat of zn ouders. Hij durft geen contact met vreemde te maken. Alles wat anders is is eng dus wat vertrouwd is kan maar het moet niet afwijken. Hij kan zich dagen van te voren druk maken over kleine dingen. Hij kan uit het niets de meest vreselijke drama's bedenken en is hierdoor erg van streek. Als hij 1 dag opblijft dan is hij de volgende dag ziek en heeft buikpijn met spugen (dokter kan niets vinden past bij leeftijd) Hij gaat door de weeks altijd vroeg naar bed en mag alleen zaterdag een half uurtje opblijven en nog is hij zondag heel erg moe gewoon uitgeblust van de week. Is dit normaal voor zijn leeftijd?
Toegevoegd na 19 minuten:
Ik heb al contact gehad met jeugd en gezin en deze zijn hier thuis geweest. Voornamelijk omdat ik dacht dat het aan mijn opvoeden lag omdat ik best consequent ben. Dit alles was goed. Naar de psycholoog vind ik iets te snel. Het kind kan idd een gevoel krijgen dat hij anders is maar dat gevoel heeft hij nu ook. Hij huilt heel snel om de kleinste dingen. High sensitive person (of zoiets) is ook al in mij opgekomen. heeft iemand hier ook ervaring mee?
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.