Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is een jas van 100% polyester warm genoeg voor de winter?

Deze jas is van 100% Poleyester ik heb geen verstand van stoffen dus vandaar deze vraag.

http://www.mastrumonline.co.uk/product_details.aspx?product_id=59&ProductName=MA1054§ion_id=10

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Mode
26.9K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (4)

Hollandse winter bedoel je?
Hij kan zeker warm genoeg zijn. Dat ligt ook aan de voering en die info zie ik niet terug in je link? Probeer dat uit te zoeken!

Deze jas ziet er wind- en waterdicht uit. Ben je daar specifiek naar op zoek? Persoonlijk zou ik in elk ander geval gaan voor een wollen jas. Natuurlijk materiaal, lekker warm en stijlvol. Voor deze prijs kun je die zeker vinden!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, deze jas is wel bestemd tegen wind maar als het goed vriest dan zul je het evengoed koud krijgen. Een goede/warme winterjas van polyester moet een goede voering hebben.
Een wollen winterjas zou wel kunnen, wol isoleerd namelijk.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mooie jas maar een stevige prijs. Het is een hybride design/sportief/technische jas. Draagt prettig in alle seizoenen maar bij kou moet je combineren met een voering of warme trui of vest van bijvoorbeeld polyester fleece.

Ik draag dergelijke jassen graag maar mijn laatste aankoop is van het huismerk van Bever en binnen mijn budget. Zonder voering gekocht want ik had er nog een paar die ook nog inritsbaar bleken te zijn. Doe ik lekker niet want inritsen geeft al gauw een warmtelek. Ik draag zo'n warmtelaag liever 'los' onder de jas.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als de link naar de foto de echte jas toont dan is die niet warm genoeg voor Nederlandse winters.
De jas is te dun om warmte te kunnen isoleren. Je zult er dikker wollen truien onder aan moeten doen om met deze jas de winter door te komen.

Als je op de site van dit bedrijf kijkt zie je trouwens dit model MA1054 bij lente/zomer modellen staan.
http://www.mastrumonline.co.uk/section_details.aspx?SectionName=Outerwear§ion_id=1

Dus tip:
zoek naar warmte isolerende winddichte jassen, en dan liefst ook nog waterafstotend, zodat eventuele sneeuw ook niet meteen je jas nat maakt.

Wil je een echt goed merk hebben, zoek dan naar Fjallraven.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding